مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور 30 نفر از بهره برداران این شهرستان برگزارشد.

كلاس آموزشي آشنايي باآنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کوهبنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجیدی با اشاره به اینکه بيماری آنفلوانزای پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده آلوده به ويروس اين بيماری منتقل می شود؛ گفت: بنابراين مهمترين اقدام برای پيشگيری از اين بيماری خودداری از دست زدن به بدن پرنده آلوده به اين بيماری است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای پرندگان انواع مختلفي دارد كه اكثر آنها فقط در ميان پرندگان قابل انتقال است فقط نوع فوق حاد آنفلوانزای پرندگان با عنوان آنفلوانزایH5N1 بين انسان و پرندگان مشترك است و امكان انتقال اين بيماری از پرندگان به انسان وجود دارد.

مجیدی خاطر نشان کرد: در صورتيكه با جسد يك پرنده مرده مواجه شديد به هيچوجه به آن دست نزنيد چون ممكن است علت مرگ آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد و لمس آن موجب انتقال اين بيماری می شود.

وی تصریح کرد: ويروس آنفلوانزای پرندگان از طريق خوردن گوشت پرنده منتقل نمی شود به خصوص اگر گوشت پرنده در حرارت بالاي 70 درجه پخته شده باشد، بنابراين توصيه پزشكان اين است كه در هر صورت گوشت پرندگان به صورت كاملا پخته مصرف شود و براي كندن پوست و پر آنها حتما از دستكش استفاده شود تا بیماری منتقل نشود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار