معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی به 3 هزار روستا با جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر تا پایان امسال خبرداد.

علی‌اصغر قانع، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:با اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای امر آبرسانی به روستاها تا امروز بیش از 1600 رو ستا با جمعیت 850 هزار نفر آبرسانی شد که این عدد تا پایان سال جاری به 3 هزار روستا با جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر برای تامین آب مستمر افزایش می یابد.

وی،با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری از تعدادی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور تا ظرفیت پیش‌بینی شده افزود:280 هزار مترمکعب از 420 هزار متر مکعب ظرفیت پیش‌بینی در شبانه‌روز تا 22 بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود.

به‌گفته‌وی،1100 میلیارد تومان نیز دولت برای سال آینده در حوزه آبرسانی روستایی اختصاص داده‌است که این اقدام بزرگی برای امسال و سال آینده در حوزه آبرسانی است تا مشکل آبی بخش عمده‌ای از روستاهای باقی ‌مانده مرتفع شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در خصوص وضعیت بارندگی در کشور نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه نسبت به سال‌های گذشته و درازمدت پایین بوده‌است گفت:تمهیداتی برای تامین شهرهای دارای تنش آبی پیش‌بینی شده‌است.

قانع،تصریح کرد: تعداد شهرهای دارای تنش آبی از 500 شهر به 300 شهر در سال جاری کاهش یافته‌است که انتظار می‌رود با تمهیدات ایجاد شده برای تابستان کمترین مشکل در این شهرها وجود داشته باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.