جان کری: با تأسیس حکومت وحدت ملی از جنگ داخلی جلوگیری کردیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: هنگامی که انتخابات افغانستان با چالش‌های جدی روبه‌رو شد با تأسیس حکومت وحدت ملی از جنگ داخلی جلوگیری کردیم.

جان کری: با تأسیس حکومت وحدت ملی از جنگ داخلی جلوگیری کردیم
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جان کری وزیر خارجه آمریکا در آخرین نشست خبری خود در واشنگتن از کارکرد حکومت وحدت ملی افغانستان ستایش کرده‎است.

او گفته ‎است حکومت افغانستان باوجود چالش‎های متعدد که فرارویش قرار دارد، امیدواری برای پیشرفت‎های آینده در این کشور را زنده نگه داشته است.

کری گفته است که با میانجی‌گیری در حل بحران انتخابات افغانستان، از یک جنگ داخلی احتمالی در این کشور جلوگیری کرده است.

جان‌کری گفت: ما همه می‌دانیم که چه اندازه می‌توانست اوضاع بحرانی شود. هنگامی که انتخابات افغانستان با چالش‌های جدی روبه‌رو شد، افغانستان در لبۀ پرتگاه قرار گرفت و حتی احتمال می‌رفت این بحران به جنگ داخلی بیانجامد.

کری تاکید کرده است که افغانستان هنوزهم با آزمون بزرگی مواجه است و ادامۀ همکاری امریکا با افغانستان یک‌ نیاز جدی می باشد.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است که افغانستان هنوزهم یک جای خطرناک است. چالش‌ها هنوزهم هستند؛ فکر می‌کنم گفته‌های رییس‌جمهور را در این زمینه شنیده‌اید. ما به پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه خواهیم داد تا نیرومندتر شوند و این یک مأموریت مهم است.

پیترکوک سخنگوی وزارت دفاع امریکا در یک نشست خبری جداگانه از وضعیت فعلی در افغانستان ابراز رضایت کرده‎است.

کوک گفته‎است که نیروهای امریکایی همراه با متحدان بین المللیشان به کمک با نیروهای افغان همچنان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.