آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از شناسایی تعدادی از مقامات روس که اطلاعات هک شده حزب دموکرات را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده اند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، مقامات ارشد آمریکا ادعا کردند آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) تعدادی از مقامات روس را شناسایی کرده است که اطلاعات هک شده کمیته ملی حزب دموکرات و رهبران این حزب را به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق اشخاص ثالث در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده اند. 

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود مدعی شدند: سازمان سیا و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت روسیه برای بی اعتبار کردن روند انتخابات ریاست جمهوری اخیر و کمک به پیروزی دونالد ترامپ تلاش زیادی انجام داده است.

این ارزیابی جدید روز پنجشنبه در اختیار "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت و روز جمعه نیز به ترامپ ارائه شد. ترامپ پیشتر گزارش سازمان سیا در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تضعیف رقیب دموکرات خود "هیلاری کلینتون" را رد کرده است. روسیه نیز به همین ترتیب ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را نپذیرفته است.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار