هشدار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات کشورهای دیگر

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از احتمال حمله سایبری روسیه به متحدان این کشور خبر دادند.

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات متحدان این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال مداخله روسیه در روند انتخابات کشورهای متحد آمریکا هشدار دادند. مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی‌اند روسیه با انجام حملات سایبری متعدد در پیروزی دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب این کشور - نقش داشته‌ است.

در گزارش این آژانس‌ها آمده است: «بنابر ارزیابی‌های ما مسکو از تجربه‌ای که در انتخابات 2016 آمریکا کسب کرد برای نفوذ در انتخابات‌های بعدی این کشور و متحدانش استفاده خواهد کرد.»

پس از بررسی‌های گسترده یک گزارش که حاوی مطالب طبقه‌بندی شده بود در اختیار باراک اوباما – رئیس‌جمهور آمریکا - قرار گرفت. البته بخش‌هایی از این گزارش روز جمعه در اختیار عموم نیز قرار گرفت. این بخش‌ها نشان می‌دهد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و آژانس امنیت ملی آمریکا (اِن‌اِس‌اِی) به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا با راه‌اندازی یک جنگ سایبری و تأمین مالی هکرها اقدام به انتشار اطلاعات منفی درباره هیلاری کلینتون – نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات - کرد تا از این طریق به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کند.

بر اساس این گزارش‌ها، روسیه از ماه مه تا ژوئن 2015 به سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات دسترسی پیدا کرده و ایمیل‌های کلینتون و رئیس کمپین انتخاباتی وی را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده است. ویکی‌لیکس یک وبسایت بین‌المللی است که به افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد. 

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند انجام حملات سایبری چندگانه علیه آمریکا مستقیماً از سوی ولادیمیر پوتین –رئیس‌جمهور روسیه- درخواست شده‌اند. اما پوتین هرگونه دخالت در این امور را رد کرده است. دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد با اینکه چین و روسیه مدام برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری آمریکا تلاش می‌کنند، مسکو تأثیری بر نتیجه انتخابات نداشته است.

به گفته کارشناسان، احتمالاً روسیه به دلیل ایجاد شرایط مناسب برای پیشبرد مواضع خود در سوریه و اوکراین و همچنین به این دلیل که کلینتون در سال 2011 سلامت انتخابات پارلمانی در این کشور را زیر سوال برد، از ترامپ حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار