عامل تیراندازی فلوریدا پیشتر به مرکز ارزیابی سلامت روانی ارجاع داده شده بود/ تلاش مقامات آمریکایی برای مرتبط کردن وی با داعش

یک مقام اف‌بی‌آی گفت عامل تیراندازی فلوریدا، پیشتر به یک مرکز ارزیابی سلامت روانی ارجاع داده شده بود.

عامل تیراندازی فلوریدا پیشتر به مرکز ارزیابی سلامت روانی ارجاع داده شده بود/ تلاش مقامات آمریکایی برای مرتبط کردن وی با داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، مقام پلیس فدرال آمریکا گفت عامل تیراندازی شب گذشته در فلوریدا، قبلا در یک مرکز پلیس در آلاسکا مورد مصاحبه قرار گرفته و به یک مرکز ارزیابی سلامت روانی ارجاع داده شده بود.
 
یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا در ایالت فلوریدا در نشستی خبری درباره حادثه تیراندازی در فرودگاه این ایالت گفت: اف‌بی‌آی به دقت با دفتر کلانتری فلوریدا همکاری می‌کند تا درباره این تیراندازی تحقیق کند. ما کار دشوار بررسی صحنه جرم را آغاز کرده‌ایم. این کار به ما اجازه می‌دهد قربانیان را شناسایی کنیم و اطلاع‌رسانی کافی به اعضای خانواده‌هایشان داشته باشیم. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این نوع از تحقیقات دشوار است و طول می‌کشد.

وی افزود: این تحقیقات پیچیده و مستلزم دنبال کردن همه سرنخ‌ها است. ما نه تنها اینجا در جنوب ایالت فلوریدا تحقیق می‌کنیم بلکه در چندین ایالت دیگر هم تحقیق می‌کنیم تا فعالیت‌های این مظنون را در ایالت‌های مختلف که به حادثه امروز منجر شده است، دنبال کنیم. عامل تیراندازی در بازداشت مقامات فدرال است. اتهامی که به این فرد وارد است در سطح فدرال بررسی می‌شود. 

این مقام اف‌بی‌آی اضافه کرد: ما احتمال اقدام تروریستی را منتفی ندانسته‌ایم و همه زوایا را بررسی می‌کنیم تا انگیزهٔ این حمله را مشخص کنیم، یا اینکه هرگونه رابط و فرد مرتبط با این عامل تیراندازی را شناسایی کنیم. من اطمینان می‌دهم که ما همه سرنخ‌های احتمالی را دنبال می‌کنیم. این فرد از آلاسکا به مینی اپولیس و سپس به فرودگاه فورت لادردیل در فلوریدا پرواز کرد و از پرواز شرکت دلتا ایرلاینز استفاده کرد. 

عامل تیراندازی فلوریدا پیشتر به مرکز ارزیابی سلامت روانی ارجاع داده شده بود/ تلاش مقامات آمریکایی برای مرتبط کردن وی با داعش
طبق گزارش‌ها،‌ مظنون حمله مسلحانه دیشب به فرودگاه «فورت لادرداله» ایالت فلوریدای آمریکا 26 ساله و متولد نیوجرسی است و به عنوان سرباز در جنگ عراق نیز حضور داشته است.

این مقام اف‌بی‌آی گفت: عامل تیراندازی در ماه نوامبر به دفتر پلیس در انکورج در ایالت آلاسکا مراجعه کرد و با یک مامور اف‌بی‌آی صحبت کرد. وی در آن مقطع زمانی به صراحت گفته بود قصد ندارد به هیچ کس آسیب برساند، اما رفتار دمدمی مزاجانه وی در ماموران اف‌بی‌آی نگرانی ایجاد کرد که مشغول مصاحبه با وی بودند. آن‌ها با پلیس محلی تماس گرفتند و او را به پلیس محلی تحویل دادند. 

وی بازداشت شد و به یک مرکز درمانی برای ارزیابی سلامت روانی انتقال داده شد. ما به تماس‌های وی نگاه کردیم و پس از بررسی‌ها ارزیابی‌ها به پایان رسید. 

خبرنگاری پرسید: آیا شما می‌دانستید که او مسلح به سلاح گرم است؟ مقام پلیس فدرال در پاسخ گفت: من چیزی در این باره نمی‌دانم. ما به دقت درحال کار با مقامات پلیس انکورج هستیم تا فعالیت‌های او را در ایالت آلاسکا بررسی کنیم. وی به صورت داوطلبانه به مرکز پلیس آلاسکا رفته بود. ماموران نیز با وی مصاحبه کرده بودند. 

مقام پلیس فدرال گفت: او بیست و شش سال دارد. در نیروهای مسلح آمریکا بود. ما هم اکنون درحال بررسی سوابق او هستیم. من نمی‌توانم بگویم که او در ارتش (میدان رزم) بود.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی برای مرتبط کردن عامل تیراندازی اخیر در فرودگاهی در فلوریدا ادعایی عجیب از سوی تیرانداز را طرح کرده‌اند. 

در همین چارچوب، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد برخی منابع در اف‌بی‌آی اعلام کرده‌اند عامل تیراندازی گفته بود صداهایی می‌شنود که از وی می‌خواهد به داعش ملحق شود و با ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه تروریستی، بیعت کند. 

اگر چه کار‌شناسان چنین امری را غیر محتمل می‌دانند ولی گفته شده است گروه‌هایی مانند داعش و القاعده، پیش‌تر نیز برای چنین اقداماتی از افراد روان‌پریش یا دچار اختلالات روانی استفاده کرده‌اند ولی برای اثبات چنین ادعاهایی باید اسنادی در ابزارهای شخصی وی مانند رایانه یا ایمیل‌ها و مکالماتش پیدا شوند که تاکنون چنین موردی طرح نشده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار