ایجاد سازمان مردم‌نهاد ویژه بانوان کارآفرین در خرمشهرضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ربیهاوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: ایجاد سازمان مردم‌نهاد برای بانوان کارآفرین باعث ایجاد حمایت از آنها می‌شود، تا مطالبات این قشر به صورت تشکلی انجام گیرد.

عبدالامیر ربیهاوی در حاشیه نشست کمیته اقتصادی شهرستان افزود: با توجه به نوع جمعیت بانوان در جامعه که به پنجاه درصد رسیده است، باید فرصت اشتغالزایی برای بانوان فراهم شود.

وی گفت: نرخ مشترک مشارکت اقتصادی مردان در جامعه 20 برابر بانوان است که باید به حداقل برسد، البته نرخی بیکاری بانوان در شهرها نسبت به روستاها و تحصیلکرده‌ها نسبت به بانوان با میزان تحصیلات کم، بیشتر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم در سه سال عمر خود تلاش‌های خوبی را برای کاهش این تبعیض انجام داده است و موضوع اعطا پست‌های سیاسی و حکومتی به بانوان، گواه بر این مطلب است.

وی متذکر شد: ما دنبال این هستیم که فرصت اشتغالزایی را برای بانوان ایجاد کنیم و باید حداقل دو بازارچه اقتصادی بانوان در شهرستان احداث شود، تا پوشاک مدارس و زنانه در یک‌جا جمع و به فروش برسد.

ربیهاوی در پایان عنوان کرد: ایجاد سازمان مردم‌نهاد برای بانوان کارآفرین باعث ایجاد حمایت از آنها می‌شود، تا مطالبات این قشر به صورت تشکلی انجام گیرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.