رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع معدن را در شهرستان چرام تا یک سال آینده تعیین تکلیف می‌کنیم.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛داریوش دیودیده بیان اینکه یکی از پروژه‌های عمده دولت در سال جاری بحث رونق تولید بود، اظهار کرد: تاکنون بیش از 500 طرح و واحد با مبلغ 460 میلیارد تومان معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 85 میلیارد تومان از طریق سامانه رونق و بهینه و 30 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه یک تحول جدی در بخش صنعت و معدن استان به وجود آید، عنوان داشت: این تسهیلات کم‌نظیر بوده و هیچ سالی به این اندازه به بخش تولید، تسهیلات تزریق نشده است.

دیودیده با اشاره به بحث مطالعات معدنی، خاطرنشان کرد: ما عمده مطالعات معدنی در استان را بر دو پروژه فسفات و بوکسیت گذاشتیم که بر اساس بررسی‌های کارشناسی لازم دیده شد یک بار دیگر با حضور سازمان زمین‌شناسی کشور و سایر کسانی که می‌توانند به صورت دقیق اطلاعات دهند بر طرح فسفات چرام مطالعه جدی انجام گیرد.

این مسئول تصریح کرد: 5 هزار کیلومتر مربع از این طرح برای مطالعات اکتشافی که باز هم بیشتر از سطحی بوده که طی همه سالیان گذشته صورت گرفته تفاهم‌نامه منعقد شده و در حال انجام است.

وی گفت: هم استاندار محترم و هم نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه در این راستا بسیار تاکید دارند و فعال هستند که امیدواریم با حمایت این عزیزان و با برنامه‌هایی که خود وزارت صنعت و معدن دارد، موضوع معدن در شهرستان چرام را تا یکسال آینده تعیین تکلیف کنیم.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.