رانندگی نادرست، خواب آلودگی ،سرعت غیر مجاز ،سبقت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله مناسب با خودرو جلویی 80درصد حوادث رانندگی در کشور را رقم می زند.



دانستنی های ترافیکیستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: علت افزایش مرگ و میر در جاده ها، به رانندگی های نامطلوبی بازمی گردد که در آن صبوری و احترام متقابل به دیگر رانندگان مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه نقش خودرو در جلوگیری از تصادف در اولین مرحله بسیار کمرنگ است، افزود : بی تردید خودرو باید از ترمز ای بی اس برخوردار بوده تا در شرایط خاص که زمین برفی و لغزندده است بتواند موجب توقف خودرو شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت : بی تردید کنترل پذیری اتومبیل نیز یکی از عوامل مهمی است که به راننده در اجتناب از تصادف کمک می کند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: برای کاهش میزان تصادفات و مرگ و میر جاده ای درون شهری و برون شهری می توان فرهنگ صحیح و درست رانندگی را آموزش دید.

وی با بیان اینکه سبقت عبارت است از جلو افتادن و یا پیشی گرفتن از اتومبیل دیگری که در همان مسیر حرکت می‌کند، گفت: اتومبیلی قادر به سبقت گرفتن است که سرعتش از خودرو جلویی بیشتر باشد، در این صورت با دادن علائم لازم ، رانندگان دیگر را از قصد خود آگاه کرده و آنگاه اقدام به سبقت می کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران درباره چگونگی سبقت گرفتن گفت: اگر واقعاً احساس نیاز به سبقت گرفتن کردید، تصمیم به سبقت بگیرید.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: هرگاه مطمئن شدید که بدون فشار زیاد به خودرو ، قادر به سبقت گرفتن از اتومبیل جلویی خود هستید برای سبقت اقدام کنید.

وی با بیان اینکه از وجود فاصله ایمن برای سبقت گرفتن مطمئن شوید گفت: وسایل نقلیه پشت سر و جلو را کنترل و به تابلوها و علائم راهنمایی از قبیل علایم مربوط به عابرین پیاده و منطقه سبقت مجاز توجه کنید.

وی افزود: همیشه سبقت از سمت چپ انجام می شود، بنابراین برای تغییر مسیر بمنظور انجام سبقت، از علامت راهنما استفاده کنید.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: با بوق زدن و یا چراغ، اتومبیل جلویی را از تصمیم خود آگاه سازید.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: پس از سبقت گرفتن برای بازگشت به مسیر اصلی از علامت راهنما استفاده کنید.

وی گفت: زمانی که چراغهای بزرگ جلویی اتومبیلی را که از آن سبقت گرفته اید در آیینه داخل اتومبیل خود مشاهده کنید فرمان را به سمت راست بچرخانید تا اتومبیل در مسیر اصلی قرار بگیرد.

وی افزود: پس از اتمام سبقت و قرار گرفتن در مسیر و لاین مجاز خود، چراغ راهنمای خود را خاموش و با سرعت مناسب و مطمئن رانندگی کنید.

متأسفانه فرهنگ نادرست رانندگی در جامعه علت تصادفات است و در این میان رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم را در مورد درست رانندگی کردن را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار