وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 54 درصد از 90 هزار تخت بیمارستانی کشور فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن قاضی زاده هاشمی،  ظهر امروز در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز از لحاظ وقوع حوادث طبیعی بویژه زلزله است گفت:  با این روند نوسازی و بازسازی تخت های فرسوده بیمارستانی 50 سال طول می کشد.
وی، با تاکید براینکه راه نجات ما استفاده از مردم، سرمایه ها، عواطف،  تعهدات و تعلقات مردم است افزود:ساخت بیمارستان و توسعه  آن هنر نیست بلکه هنرمندی کم بیمارشدن است.
به گفته وی، راهکار اصلی در کاهش بیماری و جلوگیری از آن نقش مردم،  انجمن ها، خیرین و سازمان های مردم نهاد در کمک به ارتقای دانش بهداشتی و فهم مردم در امر پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری اساسی است.
وزیر بهداشت گفت: دولت با همه سختی ها و مشکلات در مسیر آرزوهایش که پیشرفت ایران، مجد و عظمت اسلام و تحقق آرمان های شهدا موفق باشد.
قاضی زاده هاشمی، اظهارداشت: برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی خدمت در سایه همدلی،  اتحاد و وحدت همگانی و عبور از مزیت ها ونفس اماره همان چیزی که آفت و مصیبت امروز انقلاب می باشد است.
وجود نیروی انسانی متخصص، عاشق،  دلسوز و علاقه مند خدمت به مردم در حوزه بهداشت وسلامت را تاکیدکرد و گفت: امروز برای مرکز درمانی و بهداشتی ساختمان و تجهیزات پزشکی مهم نیست نیرو مهم است.
وی با اشاره اینکه برای پزشکی برخی حاشیه ایجاد می کنند گفت: این حرفه از شریف ترین شغل ها است زیرا گیراترین آه برای بیماران و دعای آنها مهم ترین دستمزد برای پزشکان است.
به گفته وی،  هر چه مراقبت از بیمار بیشتر باشد اجر و دعای آن برای کادر درمانی بیشتر است.
قاضی زاده هاشمی، اعلام آمادگی برای هر گونه کمک به بیمارستان‌ فوق تخصصی آیت‌الله یثربی را خاطرنشان کرد و گفت: در این بیمارستان هیچ اختلافی در رفتارها و پرداخت ها با سایر بیمارستان ها نیست مگر اینکه تصمیم بر اداره آن به صورت خصوصی شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار