وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کمک هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به وزارت بهداشت و نیازمندی ایرانیان به 100 هزار تخت بیمارستانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان‌ فوق تخصصی آیت‌الله‌ یثربی(ره) کاشان گفت: به لحاظ زیرساخت ها و امکانات بیمارستانی شرایط مناسب نیست به طوریکه حدود 90 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی فرسوده است.

وی با اشاره به نیازمندی 70 هزار تخت  بیمارستانی در کشور افزود: در شرایط ایده آل به 100 هزار تخت نیاز داریم.


قاضی زاده هاشمی گفت: این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون 13500 تخت تحویل بیمارستان ها داده ایم و درصدد هستیم تا پایان این دولت تعداد را به 21000  تخت برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به برکات طرح تحول سلامت در سراسر کشور بویژه مناطق محروم این راه بدون برگشت است چون در کنار امنیت باید به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.

* کاهش 11 درصدی آمار سزارین در کشور 

وی در خصوص آمار سزارین گفت: مرگ و میر نوزادان متولد شده یک زمانی از هر هزار 120 نفر بود که هم اکنون این آمار به 11 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این آمار حدود 25 درصد است.

وزیر بهداشت گفت: هم اکنون یکی از عوامل مهم در اعتبار بخشی و امتیازدهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نسبت سزارین به زایمان طبیعی است که باید ادامه یابد تا از عوارض بیماری های ناشی از مادر و فرزند کاهش یابد.

شایان ذکر است بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی با حضور وزیر بهداشت و هیات همراه، استاندار اصفهان، آیت‌الله زاده عالم فقید گلپایگانی سید جواد گلپایگانی،  آیت‌الله زاده امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید محمد یثربی و سایر بیت معظم یثربی و مسوولان کاشان طی آیینی ویژه افتتاح شد.

وزیر بهداشت در بدو ورود به کاشان با حضور بر سر گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادای احترام کرد و پس از افتتاح بیمارستان و بازدید تمامی بخش هااز بیماران بستری در بخش سی سی یو بیمارستان آیت الله یثربی عیادت و دلجویی کرد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.