شهرکرد؛

تعطیلی پیست های چهارمحال و بختیاری به علت نبود برف

پیست های اسکی استان چهارمحال و بختیاری به علت نبود برف تعطیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری با بیان وجود پیست های اسکی چلگرد، بارده و شیخ شبان در استان گفت: علیرغم گذشت نیمه اول دی ماه، این پیست ها به علت عدم بارش برف و آب شدن برف موجود بر اثر دمای بالای هوا، همچنان تعطیل است و فعالیتی ندارد.

صفر فرامرزی افزود: این در حالی است که پیست چلگرد، بارده و شیخ شبان سال های گذشته در دی ماه بازگشایی شد و میزبان شمار زیادی از گردشگران، ورزشکاران و علاقمندان به ورزش مفرح اسکی بود.

وی اضافه کرد: پیست اسکی چلگرد دارای 810 متر طول، 22 درصد شیب و 3 دستگاه بالابر، پیست اسکی بارده دارای 400 متر طول، 30 درصد شیب و یک دستگاه بالابر و پیست اسکی شیخ شبان دارای 400 متر طول، 17 درصد شیب و یک دستگاه بالابر و امکانات آموزشی می باشد.

گفتنی است: استان چهارمحال و بختیاری امسال تا کنون شاهد زمستانی با گرمای غیر عادی و بهاری بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری؛ بارش باران و دمای بالای هوا طی چند روز اخیر در نقاط مختلف و از جمله کوهرنگ، ارتفاع 45 سانتیمتری برف در این شهرستان را به طور کامل آب کرد.

این در حالی است که سال گذشته و البته همه ساله در این روزها، ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ بیش از 120 سانتیمتر بود و بر اساس میانگین بلند مدت، حد استاندارد ارتفاع برف برای چنین تاریخی باید بیش از 55 سانتیمتر باشد.

پیست اسکی چلگرد از مکان‌های تفریحی توریستی چهارمحال و بختیاری در مجاورت تونل اول کوهرنگ و 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

پیست اسکی بارده در نزدیکی روستای بارده از توابع شهرستان بن و در فاصله 43 کیلومتری غرب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

پیست اسکی شیخ شبان نیز واقع در روستای شیخ شبان شهرستان بن می باشد که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری 39 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.