رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ پیشنهاد کرد کشورهای اروپایی یک سامانه سراسری نیروی پلیس در اتحادیه راه‌اندازی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، "ولفگانگ آیشینگر"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار داشت اصلاح ساختارهای امنیتی آلمان به تنهایی کافی نیست و همه کشورهای اروپایی باید به سبک اف‌بی‌آی، یک نظام سراسری پلیس به وجود آورند.

"توما دو مزیر"، وزیر کشور آلمان، چندی پیش خواستار به روز رسانی کامل ساختارهای امنیتی این کشور شد. وی اعلام کرد قصد دارد توانایی‌های دولت فدرال را ارتقا دهد؛ اما سخنان "دو مزیر" بلافاصله مورد انتقاد مقامات ایالت‌های مختلف آلمان قرار گرفت.

"ولفگانگ آیشینگر" ضمن پشتیبانی از برنامه‌های "دو مزیر" به دویچه وله گفت: اتحادیه اروپا مرزهای بازی دارد؛ بنابراین اروپایی‌ها باید فراتر از مرزهای خود بیاندیشند. به جای این که گفته شود هر ماه چه مقدار اطلاعات رد و بدل شود، بهتر است گامی فراتر برداریم. آنچه ما نیاز داریم، نوعی اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) از نوع اروپایی آن است.

آیشینگر از مخالفت‌هایی که با برنامه تغییرات امنیتی وزیر کشور آلمان شده ابراز تأسف کرد و افزود: پیشنهادهای "دو مزیر" باید به نحو جدی بررسی شود. 

وی حتی از برنامه وزیر کشور آلمان مبنی بر اقدام سریع برای اخراج پناهجویانی که برای آلمان خطر امنیتی دارند، حمایت کرد و آن را درست دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار