نخست وزیر سابق کوزوو که به جنایات جنگی متهم است در فرانسه بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس فرانسه روز گذشته "راموش هارادینای" نخست‌وزیر سابق کوزوو را که صربستان وی را به دلیل فرماندهی جنگ سال 1998 دراین کشور جنایتکار جنگی می‌داند، بازداشت کرد.

وزارت خارجه کوزوو در بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد: مقامات فرانسه "هاردینای" را بر اساس حکم صادر شده از سوی صربستان در سال 2004 بازداشت کرده‌اند و این از نظر ما غیرقابل قبول است. ما برای آزادی وی هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

صربستان معتقد است "راموش هارادینای" به دلیل فرماندهی جنگ سال 1998 و 1999 در یکی از استان‌های سابق در جنوب این کشور که در سال 2008 با حمایت غرب اعلام استقلال کرد، جنایتکار جنگی است. 

پلیس فرانسه "هارادینای" را هنگامی که وارد فرودگاه "بازل مولوز" در شرق این کشور شده بود، بازداشت کرد. فرانسه و صربستان روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند.

دیوان بین المللی لاهه در سال 2012، هارادینای را برای دومین بار از تمامی اتهامات جرائم جنگی در طول جنگ این کشور در اواخر دهه 1990 تبرئه کرد.

وی پیش از این نیز در سال 2008 در دادگاه لاهه از اتهامات خود تبرئه شده بود. قضات دادگاه اعلام کردند که هیچ گونه مدرکی برای اثبات اتهامات وی ازجمله اتهام جنایت علیه بشریت در طول جنگ کوزوو وجود ندارد.

صربستان اعلام کرده بود که وی به عنوان فرمانده ارتش آزادی کوزوو در طرح جنایتکارانه بیرون کردن صرب‌ها از این کشور نقش داشته است که وی از این اتهام هم تبرئه شد. 

هارادینای در سال‌های 2004 و 2005 نخست وزیر کوزوو بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار