وزیر خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد "مارین لوپن" اجازه ورود به این کشور را نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، اوکراین اعلام کرد به دلیل اظهارات "مارین لوپن" – نامزد انتخابات فرانسه – که به نظر می‌رسد الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را قانونی خوانده است، از ورود وی به خاک اوکراین جلوگیری خواهد کرد.

کی‌یف از چشم‌انداز سیاست‌های جهان در سال 2017، بیم دارد؛ چرا که دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – لحن نرم‌تری نسبت به روسیه اتخاذ کرده است. علاوه بر این، "فرانسوا فیون" – نامزد دیگر در انتخابات فرانسه – طرفدار لغو تحریم‌ها علیه مسکو است.

پس از الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌های ناشی از آن، روابط اوکراین و روسیه رو به سردی گرایید. در این درگیری‌ها حدود 10 هزار نفر کشته شدند.

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به اظهارات لوپن گفت: "این سیاست‌مدار فرانسوی با بیان سخنانی که شعارهای کرملین را بازگو می‌کند، به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین بی‌احترامی کرده و اصول اساسی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است."

در ادامه این بیانیه آمده است: "به این ترتیب، ما یادآور می‌شویم چنین سخنان و اقداماتی که خلاف قوانین اوکراین است، پیامدهایی نیز خواهد داشت. این مسئله برای برخی از سیاست‌مداران فرانسوی که از ورود به اوکراین محروم شده اند، اعمال شده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار