شهردار تبریز گفت: هم‌ا‌کنون ۷۸۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، مسئولیت خدمت‌رسانی روزانه به بیش از ۷۰۰ هزار نفر را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در جمع مدیران حوزه حمل‌و‌نقل شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که ظرفیت‌های صنعتی شهر، نباید به منشا چالش آلودگی هوا تبدیل شود، گفت: برنامه‌های دامنه‌دار شهرداری تبریز در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی، در مقابل حجم آلایندگی واحدهای صنعتی نمی‌تواند کارکرد متعادل‌کننده لازم را داشته باشد، با این حال دستور دقیق و بجای دادستان محترم در خصوص پلپ فلکه مازوت نیروگاه تبریز، می‌تواند امیدواری عموم را به افزایش تاثیر برنامه‌های حمل و‌نقل عمومی شهر افزایش دهد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز، علی‌رغم عدم تحقق سهم بخش‌های دولتی، با برخورداری از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی و  ۷۸۰ دستگاه اتوبوس تمام تلاش خود را برای هدایت اصولی تردد شهروندان به کار گرفته و در کنار آن، برنامه‌های نوسازی و اصلاح کیفی و فنی خودروهای عمومی نیز مورد توجه است.
نجفی با اشاره به این‌که هم‌ا‌کنون ۷۸۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، مسئولیت خدمت‌رسانی روزانه به بیش از ۷۰۰ هزار نفر را بر عهده دارند، گفت: شهرداری تبریز، با وجود عدم تحقق اعتبارات دولتی، اهداف حمل‌و‌نقل شهری را با نگاهی جامع و اقتصادی در نظر گرفته است.
شهردار تبریز تصریح کرد: در همین راستا، در ۳ سال گذشته ۳۱۰ دستگاه اتوبوس که گمان می‌شد فاقد کارآیی لازم هستند، پس از قبول در تست‌های شاخص آلایندگی، به سیستم اتوبوس‌رانی شهر اضافه شده است.
وی اضافه کرد: طبق گزارش سازمان اتوبوس‌رانی، در یک سال اخیر، استاندارد موتور ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از EURO2  به EURO3 ارتقا یافته‌ که این امر، نشان‌دهنده توان فنی مجموعه و تلاش مدیریت شهری برای توسعه کمی و کیفی ناوگان است.
شهردار تبریز با اشاره به این که انتظارات و مطالبات از هر مجموعه‌ای باید مبنای واقعی داشته باشد، افزود: باید ببینیم چه اختیارات و امکاناتی به شهرداری‌ها داده‌ایم و در مقابل، چه خواسته‌ای از این مجموعه داریم؟ در شرایطی که در سال جاری، درآمدهای قانونی و پایدار شهر در بخش‌های مختلف از جمله کمک‌های دولتی به مترو و اتوبوس‌رانی، بسیار محدود شده است، اقدامات شهرداری تبریز، حوزه‌های مهم عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهر را پوشش داده است.
نجفی با اشاره به این که متروی تبریز در آستانه بهره‌برداری در مرکز شهر است، گفت: در سه سال گذشته، شهرداری تبریز یک هزار میلیارد تومان صرف پروژه مترو کرده است که این رقم، معادل چندین برابر کل اعتبارات تزریق‌شده از سوی دولت و شهرداری در ۱۰ سال پیش از آن است. وی ادامه داد: آغاز فعالیت فاز دوم خط یک مترو، اتفاق مهمی است که طبق برآوردها، روزانه به بیش از ۵۰ هزار نفر در مرکز شهر خدمات ارائه خواهد داد؛ این موضوع قطعا در روند ترافیکی و آلودگی هوا نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
شهردار تبریز، حمل‌‌و‌نقل ترکیبی را راهبرد کلیدی در مهار آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: برنامه‌های شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، با مبنا قرار دادن همین راهبرد پیگیری می‌شود؛ در این راستا سعی داریم با شتاب در تکمیل خط یک، توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس‌رانی و نوسازی سیستم تاکسی‌رانی، تلفیق موفقی از حمل‌و‌نقل عمومی را در شهر نهادینه کنیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ دی ۱۳۹۵
راهی جز قطاربرقی خیابانی ونه مترو وجود ندارد.
آخرین اخبار