رسانه‌های دولتی چین با تقبیح تازه‌ترین حمله توئیتری ترامپ علیه پکن، از وی خواستند از این گونه بچه‌بازی‌ها دست بردارد.

رسانه‌های چین خطاب به ترامپ: سیاست خارجی، بچه‌بازی نیست/ پیام‌های توئیتری را متوقف کنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، حملات پیا‌پی توئیتری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، علیه چین، اعتراض رسانه‌های دولتی این کشور را به‌دنبال داشته است. 

در این گزارش آمده است: مقامات چین برای مقابله به هجوم انتقادات و توهین‌ها، توئیتر را در این کشور فیلتر کردند. این اقدام، مانع از این نشد که ترامپ پیام‌های توئیتری را خطاب به پکن متوقف کند و جالب اینجاست چین به هدف شماره یک حملات توئیتری ترامپ تبدیل شده است.  

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا  تاکنون، با انتشار چندین پیام توئیتری از پکن درخصوص موضوعات مختلفی از تایوان، تجارت، دریای جنوبی چین و به‌تازگی، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، انتقاد کرده است. 

ترامپ در پیام توییتری اخیرش علیه چین، نوشت: «چین در یک تجارت کاملاً یک‌طرفه پول و ثروت زیادی را از آمریکا خارج می‌کند؛ اما هیچ کمکی برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی انجام نمی‌دهد. واقعا خوب است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این پیام توئیتری، اظهار داشت: پکن تلاش‌های قابل توجهی برای حذف این نوع تسلیحات از شبه‌جزیره کره انجام خواهد داد. وی همچنین تأکید کرد هرگونه مشکل تجاری و اقتصادی میان واشنگتن و پکن باید از طریق گفتگو و مشورت و بر مبنای احترام متقابل حل و فصل شود. 

در ادامه گزارش آمده است مقامات چین ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های دیپلماتیک سنتی و پشت درهای بسته، درخصوص اختلافات میان دو کشور بحث کنند. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: «شین هوا»، خبرگزاری رسمی چین در واکنش به تازه‌ترین توئیت ترامپ، رسماً از وی خواست «خفه شود». این خبرگزاری نوشت: تصریح اصول سیاست خارجی از طریق توئیتر، پسندیده نیست. در گزارش شین هوا آمده است: هر فرد عاقلی متوجه این موضوع است که سیاست خارجی و از آن مهم‌تر، روابط تجاری، بچه‌بازی نیست.  




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار