رئیس پلیس راه استان همدان گفت: شمار متوفیان سوانح جاده ای چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش 4 درصدی متوفیان سوانح جاده ای

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: 314 شهروند در 9 ماهه سالجاری در سوانح جاده ای این استان جان باختند.

وی با ذکر اینکه مجروحان سوانح جاده ای هشت درصد افزایش داشته است افزود: یک هزار و 617 تن در سوانح برون شهری این استان مجروح شدند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته 51 درصد از سوانح رانندگی این استان در سالجاری واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راه همدان گفت: بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 587 فقره سانحه فوتی و جرحی، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به علت تردد با سرعت بالا به ویژه در سر پیچ ها با 198 فقره سانحه رانندگی و رعایت نکردن حق تقدم با 193 فقره سانحه بیشترین علل بروز سوانح در همدان هستند.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: آزاد راه همدان - ساوه در این مدت زمان بیشترین مجروحان و متوفیان سوانح جاده ای این استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: در 9 ماهه سالجاری در آزاد راه 85 کیلومتری همدان - ساوه، 32 نفر بر اثر سوانح جاده فوت و 800 نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: این در حالیست که در جاده غارعلیصدر با وجود بالا بودن میزان تردد شمار جانباختگان در این مدت زمان هشت نفر بوده است.

سرهنگ عزیزی گفت: 75 درصد از سوانح فوتی و جرحی این استان بین ساعت 14 تا 20 رخ می دهد که عجله برای رسیدن به مقصد، خواب آلودگی و کاهش دقت در حین رانندگی از عوامل بالا بودن آمار سوانح در این مدت زمان است.

در 9 ماهه سال گذشته 327 نفر در سوانح جاده ای این استان فوت و یک هزار و 497 نفر مجروح و مصدوم شدند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.