یک نماینده مجلس نسبت به ریاست مطهری علیرغم حضور پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در صحن، انتقاد کرد.

ادیانی: پزشکیان باید ریاست جلسه را به عهده بگیرد/مطهری: این تصمیم خود پزشکیان بوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در طی تذکری با استناد به ماده 18 و 19 آیین‌نامه که به سوگند نمایندگان تاکید دارد در جلسه علنی امروز چهارشنبه 15 دی ماه خطاب به مطهری که در غیاب لاریجانی در جایگاه ریاست نشسته بود گفت: بر اساس آیین‌نامه در زمانی که نایب اول در جلسه علنی حضور دارد شما نمی‌توانید بر جایگاه ریاست مجلس بنشیند.

وی تاکید کرد: بنده طرفدار هیچ شخصی نیستم برای همه اشخاص احترام قائلم اما این اقدام خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است زیرا عنوان به ترتیب نشستن نواب رئیس مجلس بارها در آیین‌نامه تکرار شده است.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکر ادیانی گفت: بنده زمانی که در جایگاه ریاست مجلس نشستم پزشکیان بیرون از جلسه بود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره این ماده اعلام شده که رئیس مجلس می‌تواند حتی هنگام حضور خود اداره مجلس را به ترتیب به نواب خود واگذار کند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای پزشکیان به من گفتند که چون بحث ها درباره بهداشت و درمان است، بهتر است که من نباشم و این تصمیم خودشان بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار