مشهد؛

تسهیل امر زیارت ، راهبردی مهم برای حفظ ارزش‌های اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تسهیل امر زیارت یك راهبرد مهم برای حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با اعضای کارگروه ملی زیارت گفت: تشرف به زیارت ائمه معصومان(ع) از جمله اقدامات اثباتی و ایجابی است که می‌تواند نقش به سزایی در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی زیارت را موجب شكل و رنگ دادن به زندگی دنیا و رقم خوردن آخرت انسان‌ها برشمرد و گفت: مزارات متبركه حضرات معصومین(علیهم‌السلام) ذاتا برای زیارت جاذبه دارند؛ بنابراین نیازی نیست مسئولان برای این امر تبلیغی داشته باشند؛ بلكه باید موانع را از پیش پای زائر برای زیارت برداشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاكید بر اینكه زائر برای زیارت باید با امینت، آرامش و آسایش خاطر سفر كند، افزود: هر مشكل و حادثه‌ای در مسیر زیارت، می‌تواند برای سال‌های طولانی کدورت و ناراحتی را در ذهن زائر از سفر به مشهد مقدس به جای گذارد، بنابراین وظیفه مسئولان است كه تا حد امكان اجازه ندهند خاطره تلخی از سفر به بارگاه شریف رضوی در ذهن زائری شكل بگیرد.

وی گفت: هر خاطره ناخوشایندی که در مسیر تشرف به زیارت حضرت رضا(علیه‌السلام) در ذهن زائر باقی بماند، نقطه‌ای از خاطره زیارت او به حساب می‌آید، بازگو می‌شود و بر دیگران نیز تاثیر می‌گذارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بركات معنوی زیارت اشاره و با بیان اینكه یكی از بركات مهم زیارت مصون سازی جامعه در برابر تهاجمات فرهنگی است، تصریح كرد: یكی مهمترین راهكارها برای برطرف كردن اضطراب‌های روحی و روانی در جامعه توسعه معنویت و یكی از موثرترین‌ روش‌ها برای آن توجه به مقوله زیارت است؛ زیارت از بهترین روش‌ها برای ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاق عمومی در كشور بوده و قطعا یكی از مهمترین وظایف كارگروه زیارت نیز باید تسهیل امر زیارت باشد.

انتهای پیام//آ.ج


برچسب ها: زیارت ، راهبرد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.