تیم فوتبال استقلال هنوز در نقل و انتقالات نیم فصل بازیکنی را جذب نکرده و می بایستی برای جذب بازیکن شرایط خاصی را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشته باشند رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌ها برای جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی خود را آغاز کرده‌اند.مسئولان باشگاه استقلال در حال حاضر در فصل نقل و انتقالات زمستانی دست به کار شدند تا طبق لیست منصوریان بازیکنان مورد نیاز را برای نیم فصل دوم جذب کنند .

دوره نقل و انتقالات زمستانی رسما از ۱۶ دیماه آغاز خواهد شد و بنا بر اعلام برنامه تا ۱۴ بهمن نیز ادامه خواهد داشت و تیم ها این فرصت را دارند که حتی تا ۴ هفته بعد از شروع مسابقات لیگ برتر در نیم فصل دوم (هفته نوزدهم)، بازیکنان مورد نیاز خود را به خدمت بگیرند.

در حال حاضر اکثر تیم‌ها فعالیت‌های خود در حوزه نقل و انتقالات را آغاز کرده و حتی با گزینه‌های مورد نظرشان باب مذاکرات رسمی را گشوده‌اند.استقلالی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باب مذاکره را با گزینه های مد نظر سرمربی از سر گرفتند .
 
در میان ۱۶ تیم لیگ برتری، قطعا رفت و آمدهای دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. دو تیم پر هواداری که ناچارند مثل سایر تیم ها به منظور برطرف کردن نقاط ضعف برای نیم فصل تلاش بیشتری را به کار بگیرند.
 
البته می توان گفت لیست خرید استقلال آن طور که باید شلوغ نیست و در حال حاضر هم جذب بازیکنانی که در لیست اول منصوریان بوده اند به بن بست خورده است .اما لیست خرید پرسپولیس قدری پر و پیمان تر است و البته شاید باز هم به آن افزوده شود.

نکته جالب این است که تا امروز باشگاه استقلال در به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نیازش
 موفق نبوده‌ و شواهد نیز نشان می دهد انتقال بازیکنانی مثل شهباززاده، زهیوی و مبعلی به استقلال اصلا امکان پذیر نیست .
 
بهتر است بدانیم استقلالی ها روی بازیکنانی دست گذاشته اند که باشگاه‌های آنها تمایلی به جدایی شان ندارند و یا ارقام صدور رضایتنامه آنها به گونه‌ای تعریف شده که برای این بازیکنان مقرون به صرفه نباشد.
 
بازیکنان مورد نظر باشگاه استقلال تنها در صورتی قادر به جابجایی هستند که باشگاه های مبداء آنها در صدور رضایتنامه همکاری لازم را به عمل آورند اما با توجه به اینکه باشگاه های ربوطه خودشان به بازیکنان نیاز دارند به این ترتیب به همین راحتی رضایت نامه صادر نمی کنند .

ایمان مبعلی،شهباززاده و زهیوی هر سه بازیکنانی بودند که در لیست استقلالی ها جای داشتند اما بنا به هر دلایلی باشگاه های آنها راضی به صدور رضایت برای انتقال آنها به باشگاه استقلال نشده اند .
 
از طرفی دیگر طبق لیست دوم منصوریان قرار است مهرداد قنبری ،تیموریان و ادینیو مورد بررسی مسئولان استقلال قرار گیرند تا در صورت تایید آبی پوشان با آنها وارد مذاکره شوند اما باز این طور که شواهد نشان میدهد باز هم استقلالی ها در جذب لیست دوم تا حدی ناکام هستند چرا که به نظر مسئولان باشگاه ذوب آهن هم با حضور قنبری در استقلال مخالفت کردند .

با این وجود بهتر است بدانیم استقلالی ها در فصل نقل و انتقالات برای جذب بازیکن یا خروج آنها دست به کار شدند و نکته قابل توجه این است که استقلال جای خالی ندارد و لیست آنها پر است .با این حساب اگر قرار باشد بازیکن جدیدی جذب این تیم شود باید یک بازیکن از لیست آنها خارج شود .

در حال حاضر و با توجه به لیست منصوریان احتمال دارد 2 یا 3 بازیکن ورود و به همان ترتیب 2 یا 3 بازیکن از لیست خروج پیدا کنند .مسئولان باشگاه استقلال تنها در صورت خروج یک بازیکن قادر به جذب بازیکن جدید هستند .در حال حاضر با توجه به فسخ قرارداد آرش افشین ،استقلالی ها یک جای خالی برای جذب بازیکن جدید دارند .

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره زمان نقل و انتقالات و شرایط جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت:16 تیم لیگ برتری از تاریخ 16 دیماه تا 14 بهمن ماه می توانند در نقل و انتقالات نیم فصل فعالیت کنند و بازیکن جذب کنند .

وی ادامه داد:تمام تیمها می توانند 6 بازیکن را جذب کرده و 6 بازیکن را از لیست خود خارج کنند.بهتر است باشگاه های لیگ برتری در جذب بازیکنان دقت بیشتری داشته باشند و قانون را رعایت کنند .

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پایان خاطر نشان کرد:تیم های بدهکار باید 10 درصد بدهی های گذشته خود را پرداخت کنند و به میزان مبلغ قراردادی که با بازیکن جدید امضا می کنند از بدهی های قبلی خود کاهش دهند.یعنی در صورتی که یک بازیکن قرارداش 100 میلیون تومان باشد باشگاه مربوطه موظف است به همان میزان بدهی های گذشته خود را پرداخت کند.

نصراله عبدالهی سرپرست تیم فوتبال استقلال درباره جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات توضیح داد:لیست استقلال پر است و با توجه به خروج یک بازیکن می توانیم بازیکن جدید جذب کنیم .در حال حاضر افشین از لیست ما خارج شده و به او لیست ما یک جای خالی دارد.
 
وردوی های احتمالی     
                                                      
زهیوی=قطعی نیست
قنبری=قطعی نیست
ادینیو=احتمال پیوستن
تیموریان=احتمال پیوستن
 
خروجی های استقلال

آرش افشین =فسخ قرارداد 
فرشید باقری=احتمال پیوستن به پدیده
حاج محمدی=احتمال پیوستن به سایپا

با این حساب اگر استقلال جدا از آرش افشین دو بازیکن دیگر را از لیست خارج کند در آن صورت مسئولان باشگاه استقلال با خالی بودن 3 جای خالی می توانند 3 بازیکن را در فصل نقل و انتقالات زمستانی جذب کنند .به این ترتیب باید منتظر ماند تا دید منصوریان و استقلال برای آغاز نیم فصل دوم با دست پر و جذب بازیکنان خوب پای به میادین مسابقات می گذارند و یا اینکه در جذب بازیکنان ناکام می مانند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
توروخدا منو ببرید استقلال توروخدا توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
نوید امیدی
۱۵:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چگونه با ید تست بدیم و در کجا ودرچه تاریخی که به توانیم به تیم استقلال بپیوندیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین قدوسی گیرنده‌دیکها
۱۸:۰۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
عالیه،میتونن با برانکو قهرمان شن،البته به شرطی که پرسپولیس درخشان رو واسه مربیگری جذب نکنه که کار استقلال سخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۰۸:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرا جذب کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام بنظرمن استقلال تیام ارسلان مطهری ومهاجم سایپا رادرخط حمله ویک طراح ودوهافبک کناری ودمدافع اخرمحکم جذب کندشک نکنید قهرمان خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
عشقم فقط استقلال استعداد دارم چگونه باید به عشقم برسم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی پژمان
۱۲:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام .من عاشق فوتبالم فوتبالم خیلی خوبه و فقط استقلال میخوام .چه طوری وارد تیم استقلال بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۴:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
من می خواهم به تیم یا باشگاه استقلال تهران بروم چگونه باید تست بدم
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۴:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
من می خواهم به تیم یا باشگاه استقلال تهران بروم چگونه باید تست بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
میخواهم به تیم استقلال تهران بروم چه چور تست بازی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
میخواهم به تیم استقلال بروم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین بهروزی مهر
۱۹:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
من فوتبال خیلی دوست دارم نمی دونم چگونه تست بدم آیا پول میگیرن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۵
منصوریان بلد نیست میترسه تو جذب بازیکن .نمیدانیم از کی .همه میگن از رحمتی .نترس
آخرین اخبار