دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای گارد مرزی ترکیه، غیرنظامیان سوری را در حومه حسکه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان سوری است اعلام کرد: غیرنظامیان سوریه در شهرک "تل تمر" در حومه شمال غربی حسکه مورد ضرب و شتم نیروهای گارد مرزی ترکیه قرار می گیرند.

به گزارش این مرکز، 3 نفر از افراد یک خانواده سوری که قصد عبور از مرز سوریه-ترکیه را از حومه منطقه "راس العین" داشتند، به وسیله نیروهای ترکیه بازداشت و به شدت مورد آزار قرار گرفته اند؛ به گونه ای که نشانه های ضرب و شتم با ابزار غیرانسانی را بر روی بدن آنها می توان دید.

از سوی دیگر، 250 کودک آواره سوری در اردوگاه "شمارخ"  نزدیک مرز ترکیه پس از خوردن شیرهای تاریخ مصرف گذشته ارسالی این کشور مسموم شدند.

پیتر مک گورگ، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی، نیز اعلام کرد: به درخواست ارتش ترکیه، جنگنده های ائتلاف هفته گذشته پروازهای متعددی را بر فراز شهر الباب سوریه داشتند.

رویترز گزارش داد این پروازها به علت به نمایش گذاشتن توان نظامی عملیات سپر فرات در برابر تروریست های داعش بوده است.

طلال سلو، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد: جنگنده ناشناسی مرکز ایست و بازرسی نیروهای آسایش کرد را در حومه حسکه هدف قرار داد.

ترکیه از 24 اوت 2016 به بهانه مبارزه با تروریست های داعش، اما به قصد سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» را در شمال ان کشور آغاز کرد. این عملیات  تاکنون به قربانی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان سوری منجر شده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار