شهرکرد؛

افتتاح 100 طرح عمرانی دانشگاه های پیام نور کشور در دهه فجر

در دهه فجر امسال، 100 طرح عمرانی در دانشگاه های پیام نور کشور افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در سفر به شهرکرد، از بهره برداری 100 طرح عمرانی همزمان با دهه فجر امسال در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور خبر داد.

فیصل حسنی گفت: احداث ساختمان های فرهنگی، مساجد، کتابخانه، آزمایشگاه، فناوری اطلاعات و سایت رایانه ای از جمله این طرح های عمرانی قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 110 طرح در دانشگاه های پیام نور کشور بهره برداری شد ابراز امیدواری کرد: مابقی طرح های در دست اجرا نیز تا سال 96 به بهره برداری برسد.

حسنی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای طرح های فیزیکی و آموزشی این دانشگاه 2 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده که یک هزار و 300 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی، ایجاد فضای شادابی و نشاط برای دانشجویان را از اولویت های اصلی دانشگاه پیام نور عنوان و اضافه کرد: در این راستا محوطه سازی، تکمیل فضاهای آموزشی، و افزایش و توسعه فضا ها و رشته های ورزشی در دستور کار قرار دارد.
 
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور همچنین ساخت کارگاه و آزمایشگاه های ملی در تمامی استان ها با همکاری مسئولان استانی را از اولویت های این دانشگاه برشمرد.
 
حسنی همچنین از اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های دانشگاه پیام نور شهرکرد خبر داد و گفت: 13 میلیارد ریال آن امسال و مابقی سال آینده تأمین می شود.
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم برای تجهیز کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه های پیام نور حدود 180 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که پنج میلیارد ریال آن به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده می شود.

حسنی، رتبه دانشگاه های چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دیگر استان ها را مطلوب اعلام کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه های پیام نور چهارمحال و بختیاری حدود 2 برابر نرم کشوری و در حد 4 متر مربع است.

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال وبختیاری هم در این نشست گفت: دانشگاه پیام نور نقش بسزایی در توسعه و عدالت آموزشی بویژه برای افراد فاقد شرایط لازم برای ادامه تحصیل داشته است.

حسینعلی قجری افزود: این دانشگاه در چهارمحال و بختیاری با وجود محرومیت های فراوان، رتبه برتر فرهنگی در طول سه سال به دلیل کارکرد موفق در نشریات دانشجویی، کسب رتبه های برتر در جشنواره های رویش، حجاب و عفاف و نماز، و همچنین موفقیت در زمینه های آموزشی و ورزشی را در کارنامه عملکرد خود دارد.

وی در پایان گفت: پنج طرح عمرانی همزمان با دهه مبارک فجر امسال در دانشگاه های پیام نور فارسان، لردگان، بروجن، جونقان و اردل افتتاح می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار