دادستانی آلمان یک شهروند این کشور را متهم به مشارکت در قتل شش اسیر در بند داعش در پالمیرای سوریه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان کل آلمان یک شهروند 28 ساله آلمانی را به قتل در قالب گروه تروریستی داعش و شرکت در جنگ سوریه و نقش داشتن در اعدام 6 اسیر در بند داعش در سال 2015 متهم کرد. 

این مرد که "هری اس." معرفی شده است، پس از بازگشت از سوریه در ژوئیه 2015 میلادی، در مدت کوتاهی از سوی دادستان آلمان به شرکت در اعدام‌های پالمیرا، شهر تاریخی سوریه متهم و بازداشت شد. 

سخنگوی دفتر دادستانی فدرال در این باره اعلام کرد این مرد در اوایل ماه آوریل سال 2015 برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرد.

 در بیانیه دادستانی آلمان آمده است: در اواسط ماه ژوئن سال 2015، اعضای گروه تروریستی داعش 6 اسیر را در ملاعام و در بازار شهر پالمیرا اعدام کردند. متهم آلمانی در این واقعه مسلح به یک هفت تیر بوده و یکی از قربانیان را به محل اعدام آورده و از فرار سایر قربانیان جلوگیری کرده است. 

سال گذشته یک مرد آلمانی پس از اثبات ملحق شدنش به گروه‌های تروریستی خارجی، از سوی دادگاه محلی به سه سال زندان محکوم شد. برآورد می‌شود 820 شهروند آلمانی برای جنگیدن در صفوف تروریست‌ها به سوریه و دیگر مناطق تحت تصرف تروریست‌ها در خاورمیانه سفر کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار