معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: 64 درصد خوشه های کسب و کار کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد شده و این نشان از توجه دولت به توسعه کسب و کار دارد.

 دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای راه اندازی خوشه کسب و کار دارد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در نشست خوشه کسب و کار جنوب استان کرمان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای راه اندازی خوشه کسب و کار دارد و این را در عمل نشان داده است.

وی تصریح کرد: در خوشه کسب و کار روابط بین تولید، تحقیق و توسعه و سیستم بانکی به شکل نظام مند برقرار است تا شاهد پیشرفت در آن بخش باشیم.

وی گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است ولی باید این نیرو آموزش های لازم را فرا بگیرد تا شاهد عملکرد خوب آن در جامعه باشیم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای فرصت خوبی برای آموزش به افراد جامعه است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد و دوره های مهارتی باید در کنار آموزش ها قرار گیرند تا در عمل شاهد یادگیری افراد آموزش دیده باشیم.

وی بیان کرد: دولت تدبیر امید از شهریور امسال تا سال آینده 160 هزار نفر را آموزش می دهد تا نیروی متخصص پرورش دهد و از آغاز این طرح تاکنون 67 هزار نفر آموزش های لازم مهارتی را فرا گرفته اند و مابقی تا شهریورماه سال آینده آموزش می بینند.

سلیمانی گفت: طبق پیش بینی دولت امسال 25 درصد باید افزایش صادرات داشته باشیم لذا دولت با روحیه جهادی پیگیر انجام این مهم است.

وی افزود: خوشه ها با فعالیت جهادی و روحیه اقتصاد مقاومتی می توانند نقش مهمی در زمینه صادرات محصول به خارج از کشور داشته باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات منطقه جنوب کرمان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی عدم تناسب تولید با نیاز بازار است که باید تولید براساس بازار هدف برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمادگی هر گونه همکاری در زمینه آموزش و تامین خدمات و کالاهای مورد نیاز را به خوشه کسب و کار جنوب کرمان دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده و یکی از طرح های دولت در این زمینه طرح تسهیلات روستایی با تسهیلات 4 درصد می باشد که به مجلس ارایه شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار