وی افزود: در کتاب های درسی جدید تقویت تفکر و خلاقیت دانش آموزان در راستای حذف حافظه محوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: قبولی دانش آموزان بر اساس حفظیات در کنکور و تبلیغ گسترده صدا و سیما برای شرکت در کلاس های کنکور و کتاب های آن بزرگترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در راستای ایجاد تحول هستند.
وی تصریح کرد: از آنجا فرهنگیان، دانش آموزان، اولیاء و مسئولان آموزش و پرورش نیز از روند فعالیت های آموزشی و پرورش کشور احساس نارضایتی می کردند، خوشبختانه تحول در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز شد، اما تحول نیازمند لوازم وبستر های جدید است که تنگنا های مالی و اقتصادی ، تجهیزات، نیروی انسانی و عدم وجود بعضی از زیر ساخت ها مانع از تحقق صد درصدی اهداف تحول در آموزش و پرورش در سال های اخیر شده است.
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه معلم باید کتاب درسی جدید را بپذیرد و نسبت به آموزش آن متعهد باشد یادآورشد: توانمند سازی معلمان متناسب با کتاب های درسی در راستای تحقق اهداف ضروری است.
وی با بیان اینکه در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن های متعدی از قبیل خانواده، معلم، رسانه، تلویزیون وغیره دارند گفت: عدم هماهنگی این رکن ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین شده است.
انتهای پیام/ی