پدیده تلخ خود آزاری و تیغ کشیدن روی بدن به موضوعی عادی در بین دختران 14 تا 16 سال در مدارس تبدیل شده است.

واقیتی وحشتناک در مدارس دخترانه کشور / آیا خانواده ها در جریان هستند؟ +فیلمبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دختران در برابر مسائل اجتماعی با توجه به روحیه ذاتیشان بسیار آسیب پذیرتر هستند. آسیب هایی که ممکن است بر اثر فشارهای روحی ناشی از اجتماع و فضای پیرامون آنها تاثیرات وحشتناکی بر آنها بگذارد و اطرافیان حتی متوجه آن هم نشوند.

اخیر تصاویر و  ویدئویی از پدیده عجیب و تلخ در مدارس دخترانه کشور منتشر شده است که گفته میشود به یک موضوع عادی در بین دختران 14 تا 16 سال تبدیل شده است.

در گزارشی که پایگاه عصر ایران منتشر کرده است  برخی دختران در مدارس اقدام به خود زنی و خود آزاری و تیغ انداختن روی دست و بدن خود میکنند.

به اعتقاد روانشانسان این گون پدیده ها عکس العمل در برابر خشونتی‌است که از فضای پیرامون به آنها وارد می‌شود .

خشونتی که در جامعه ، خانواده ؛ رسانه ها و حتی نظام آموزشی کشور وجود داشته و با ذات آنها در تقابل است. به عبارت دیگر  این خودزنی،  در میان دختران، به دلیل عدم درک شرایط آنها و فهمیده نشدن توسط پیرامون صورت میگیرد، این موضوع موجب واکنش کاربران فضای مجازی شده است.


در ادامه میتوانید این گزارش تصویری را مشاهده کنید.



دانلود فیلم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اصلا هم آروم نمیشی اگر به قول خودشون خون بازی کنی تازه عذاب وجدان هم به مشکلاتت اضافه میشه چون اینکار گناهه خودزنی و این مشکلات که داخل مدرسة ها هم میگن خدا ناراحت میشه البته این تقصیر بچه ها نیست خب در این سنین فشار روحی، روانی، عصبی همه جوره به به بچه ها خصوصا دختران حمله میکنه باید یک راه داشته باشند که خودشون رو تخلیه کنند ولی این کار درست نیست میشه والدین و اولیا مدرسه در این موضوع اطلاعات به بچه ها بدن نه اینکه اونارو بترسونند و یک مشاور یا معلم مهربان که مورد اعتماد و اطمینان بچه ها باشه داخل مدرسة داشته باشن و از بچه ها بخوان که در مورد مشکلات شون با ایشون صحبت بکنند به نظر من این هم یک راه برای آرامش داشتنه بهتر از خون بازی و تیغ کشیدن و خودآزاریه که
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
بنظرم اینجورادما همون کسایی هستن تابحال نتواسته اند خوانواده یاهرجا دیگه خودشون رونشون بدن الانم واسشون عقده شدن ضعیفه هستن.
Germany
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
Germany
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
پگاه
۰۰:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
من یه دوستی دارم که قبلا اتفاق خیلی بدی براش افتاده بود واسه همین میخواست خودکشی کنه ولی نجاتش دادن زخم هایی هم ک ب دستش زده خیلی عمیقه تازگیا همه مدرسه ها دستای دانش اموزان رو چک میکنن ببین کسی خودزنی کرده یا نه دستشو دیدن که روش جای تیغ بود.انگار یه نفر تیغ آورده بوده به مدرسه مدیر مدرسمون خیلی ازیتش میکنه و همه چیو انداخته گردن اون من خودم شاهد بودم که یکی دیگه تیغ آورده بود الان چن روزه نمیزارن بیاد کلاس خیلی ناراحتم واسش نمیدونم چیکار کنم به نظرتون ممکنه کارش به حراست بکشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۱۱:۴۲ ۱۵ دی ۱۳۹۵
اینجا آخر دنیاست......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۵
و خیلی اتفاقات دیگه میوفته که گفتنش قابل پخش نیست
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا
۰۱:۰۷ ۱۵ دی ۱۳۹۵
راستش منم از این دسته هام و عوض نمیشم
Saudi Arabia
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۵
خدایا ظهور آقا امام زمان رو برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
به نظر می رسد این موارد در تهران و در مناطقی خاص رواج دارد من که حدود 20 سال است معلم هستم تا به حال همچین موردی را ندیده ام .
Iran (Islamic Republic of)
reyhaneh
۲۱:۲۳ ۱۴ دی ۱۳۹۵
وقتی یه مشاور میزنه جلوی همه بچها تو گوش دانش اموزش یا وقتی ک معلم غرور یه بچرو جلوی همه خورد میکنه حتی بخاظر مساعل غیر درسی چه انتظاری دارین زحمت نکشین اموزشو پروش یا نه اموزشو اموزش هیچ کاری نمیکنه فقط بلدن هی حکم بر علیه بچها بدن من دوستمو مدیرمون باهاش کاری کرد که الان دوروزه بخاطر خود زنی شدید تو بیمارستانه مثلانم مدرسه شاهده هه..l کجای دنیا یه ادم با مشکل روانی یه پزشک یا مهندش خوب شده ایکاش یکم بجا حرف عمل بود ...
Iran (Islamic Republic of)
حصین
۱۹:۵۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
وای وای و وای،
لعنت بر کسایی رواج دهنده اینجور چیزا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ دی ۱۳۹۵
همشون رو باید اعدام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۵
همیشه نظرتون همینه؟؟
به این راحتی اعدام؟
این مشکل از کجا شروع شد چرا شروع شد چرا اینطوری شد چی؟
فقط فکر ریختن خونید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ دی ۱۳۹۵
سیستم آموزشی این کشور فاجعه آور است, به معنای واقعی کلمه فاجعه...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۵
فقط بین دخترا نیست
خیلیم کاره وحشتناکیه خیلی،باید جلوش گرفته شه ک نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۲۱ ۱۴ دی ۱۳۹۵
زحمت نکشید هیچ اموزش و پرورشی از خواب بیدار نمیشه وگرنه خیییلییی خیییلی جلو ترازینا جلوی این فاجعه ها گرفته میشد شاید هیچی نه یه درصد کمی ازین کارا به خاطر دورس چرت و بدردنخوریه که بالاجبار بچه ها مجبورن بخونن .اگ میخواین درست بشه باید مطالب درسی درست بشه چون خیییلی چیزا و مطالب درسی هستند که به هیچ دردی نمیخورن نه بدرد حال دانش اموز میخوره نه ایندش نه به درد رشته ای که میخونه و چه بسا یادگیریشم سخت باشه اینا باعث میشن خشم به وجود بیاد و خب دخترام با احساساتی که دارن به این کارا دست بزنن هرچند پسرام ازین کارا میکنن ولی به شیوه ها ورفتارای مختلف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
وقتی اموزش پرورشمون مثل 500 سال پیش هست همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۳۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
خودکشی واعتیاد بین دختران داره زیاد میشه .ازدواج اسان همه چیز رو عوض میکنه .کمک کنید خواهشا
آخرین اخبار