مدیرکل پزشکی فانونی آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه سال جاری تعداد پنج نفر بر اثر مسمومیت با گاز منو کسید کربن و ۴۴ نفر بر اثر سوختگی در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دکتر رسول روشنی با اعلام این خبر افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز منو کسید کربن در هشت ماه سالجاری چهار نفر مرد ویک نفر زن بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش است.

وی افزود: آمار متوفیات ناشی از سوختگی در استان درهشت ماه سالجاری ۴۴ نفر بوده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل تعداد ۲۰ نفر افزایش یافته است و همچنین از کل فوتی‌های ناشی از سوختگی طی هشت ماهه امسال ۱۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند.

روشنی از کاهش مراجعین نزاع در هشت ماه سالجاری به این نهاد خبر داد و عنوان کرد: امسال ۱۸ هزارو ۲۴۸ نفر بدلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ هزار ۴۳۱ نفر بود ۱۸۵ نفرکاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از کل مراجعین نزاع درهشت ماهه سال جاری چهار هزار و ۵۴۲ نفر زن و ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر مرد برشمرد و گفت: این در حالی است تعداد مراجعین زن درهشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش و مراجعین مرد سه درصد کاهش داشته است.

روشنی به آمار تصادفات هم در هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در هشت ماه سال جاری علت اصلی مرگ ۵۰ درصد از افراد ضربه به سر هشت درصد شکستگی‌های متعدد و هفت درصد به دلیل خونریزی و ۳۵ درصد به دلیل علل اشتراکی (مواردی دارای بیش از یک علت) بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین درهشت ماه امسال محل فوت ۵۱ درصد از افراد در محل حادثه هفت درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۴۰ درصد از افراد در بیمارستان و دو درصد در منزل و نامعلوم گزارش شده است.

روشنی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد کشته‌های تلفات حوادث رانندگی در هشت ماه سال جاری مربوط به شهرستان ارومیه با ۲۱ درصد و کمترین مربوط به شهرستان تکاب با نیم درصد بوده است افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در استان با ۲۰ درصد مربوط به سنین ۲۰ تا ۳۰ ساله است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: در هشت ماهه سالجاری در زمان وقوع تصادفات منجر به فوت ۴۳ درصد از افراد راننده وسیله نقلیه و ۲۱ درصد عابر پیاده و ۳۴ درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.

وی یاد آور شد: در هشت ماه سال جاری طبق بررسی‌های انجام شده در اداره کل ۵۲۶ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است، این بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۹ درصد از کشته‌های ناشی از تصادف مرد و ۲۱ درصد زن بوده‌اند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.