مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تحقق طرح توسعه اقامتگاه های بوم گردی در آینده نزدیک در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی صالح درخشان در دوره آموزشی چگونگی تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در شاهین شهر افزود: با توجه به ثبت جهانی دو قنات 'وزوان' و 'مُزد آباد' در تابستان گذشته، این شهرستان هم اینک از موقعیت مناسبی برای توسعه گردشگری پایدار برخوردار است.
وی تاکید کرد: شاهین شهر و میمه پس از اصفهان و کاشان، سومین شهرستان استان است که دارای آثار تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی است و همین نکته نیز این شهرستان را دارای موقعیت منحصر به فرد کرده است.
وی با اشاره به انعقاد توافق در زمینه توسعه اقامتگاه های بوم گردی بین مسئولان میراث فرهنگی و مسئولان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: بر این اساس مقرر شد تا تمام دهیاری های شهرستان با همکاری شوراهای اسلامی روستاها اقدام به اطلاع رسانی در روستاهای واجد شرایط برای رونق صنعت گردشگری و تاسیس اقامتگاه های بوم گردی کنند.
صالح درخشان همچنین تصریح کرد: در این نشست توافق شد تا اداره میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم را برای ارائه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط بعمل آورد.
این دوره آموزشی با حضور کارشناس مسئول حوزه بومگردی استان، مدیر میراث فرهنگی، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی شهرستان و دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.
شبکه خوشه سار بوم گردی تاکنون در 23 روستای هدف گردشگری استان اصفهان تشکیل شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار