معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رسيدگى به موضوع قطع گاز تركمنستان از وظايف وزارت نفت و شركت ملى گاز است.

دستورالعمل‌هاى لازم براى رفاه استانهای شمالى كشور تعيين شده است/ با وجود خلاء گاز، مردم صرفه جويى كنند
مرتضی اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عواقب قطع گاز وارداتى از تركمنستان و مشكلات ناشى از آن براى استانهاى شمالى كشور اظهار داشت: رسيدگى به موضوع قطع گاز تركمنستان از وظايف وزارت نفت و شركت ملى گاز بوده لذا تمهيدات و اقدامات لازم از سوى آنها در حال انجام است.
 
وى افزود: اقدامات و دستورالعمل هاى بازدارنده اى كه بايد از سوى سازمان مديريت بحران براى كاهش اثرات انجام شود به دستگاههاى مرتبط بحران از جمله ادارات كل مديريت بحران استانهاى تحت تاثير همچون خراسان رضوى، خراسان شمالى، خراسان جنوبى، گلستان، مازندران و گيلان ابلاغ شده است.
 
اكبرپور تصريح كرد: همچنین اقدامات پيشگيرانه به كمک كاهش مصرف خصوصا در صنايع، CNG ها و مراكزى كه به نوعى بتوانند رفاه خانواده را مديريت كنند در دستور كار قرار گرفته، لازم به ذکر است که تمهيدات لازم هم در صورت وجود احتمال افت فشار گاز در نظر گرفته شده است.
 
معاون آمادگى و مقابله سازمان مديريت بحران ادامه داد: توجه به الگوى مصرف توسط آحاد جامعه ضرورى است زيرا با رعايت اين نكته ساكنان استانهاى شمالى كشور حتى با وجود اين خلاء هم دچار مشكل نخواهند شد.
 
وى خاطرنشان كرد: از رسانه ها و مراكز مربوطه درخواست داريم تا نسبت به مديريت افكار عمومى اقدامات لازم را صورت دهند تا با همكارى آنها مردم دچار مشكلات ناشى از سرما و مساىل جانبى نشوند.  
 
اكبرپور اظهار داشت: از مردم انتظار می‌رود صرفه جويى در مصرف گاز را در دستور كار قرار دهند.

گفتنی است، روز گذشته شرکت ترکمن‌گاز به‌طور ناگهانی و خارج از توافقات به‌عمل‌آمده به‌صورت غیرمنطقی قدام به قطع گاز ارسالی به ایران کرده است.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با اصحاب در رابطه با ممانعت ترکمنستان از انتقال گاز به ایران گفت: این یک بحث فنی میان دو شرکت گاز ایران و ترکمنستان است. در عین حال ما امیدواریم با درایت کشور همسایه، این مسأله به شکل مرضی‌الطرفین به تفاهم لازم برسیم و این همکاری‌ها میان دو کشور ادامه داشته باشد. مذاکرات همانطور که در بیانیه شرکت گاز آمده است، میان دو کشور ادامه دارد و ما هم امیدواریم این مذاکرات در فضای بهتر دنبال شود تا این مسأله حل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار