سرپرست فرمانداری شهرستان گرمی از راه اندازی شرکت توسعه و عمران در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی از زیرسازی و آسفالت ریزی همزمان 21 روستا در بخشهای مرکزی، موران و انگوت این شهرستان خبر داد و افزود: برای این منظور با وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از قیر رایگان تفاهم نامه ای بسته شده و در اختیار ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان جهت عمران راههای مواصلاتی قرارخواهد گرفت و در تخصیص سهمیه قیر رایگان برای شهرستان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی از ایجاد شرکت توسعه و عمران شهرستان با عضو گیری نیم درصد از کل جمعیت شهرستان معادل 450 نفر خبر داد و افزود: از این به بعد کلیه فعالیتهای اموراتمربوط به عمران و توسعه شهرستان گرمی از طریق این شرکت مادر انجام خواهد گرفت.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان گرمی با بیان اینکه در حال حاضر تک محصولی گندم در اکثر روستاهای شهرستان درد مزمن جامعه شده افزود: لازم است دهیاران در این زمینه با تقویتانگیزه های اقتصادی و فرهنگی بسترهای لازم را برای ورود روستائیان به سوی صنایع خرد وطرحهای مشاغل خانگی آماده کنند.

امامی با بیان اینکه تمامی دهیاران شهرستان باید برای سال آینده برنامه جامع تنظیم سند بودجه داشته باشند افزود: این برنامه باید پس از تایید شوراهای روستا به مرحله اجرا در آید و دهیاران موظفند در چارچوب این برنامه بودجه های جاری، عمرانی و ... را تنظیم نموده و فعالیت داشته باشند.

وی افزود: امید می رود با تنظیم این سند و با نظارت بخشداران برهزینه های دهیاریها در بحثهای شفافیت مالی در هنگام ورود دستگاهای نظارتی دهیاران روسفید باشند.

وی از دهیاران خواست با راه اندازی کمسیونهای ماده 99 ساخت و سازها در محدوده داخل روستاها را کنترل کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.