برای پیشگیری از انواع بیماریها میزان سبوس گیری در کارخانجات آرد در مورد لواش 12 درصد و نان بربری 15 درصد اعلام شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛آقایاری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در این نشست از فعالیت 17 کارخانه تولید آرد در استان خبر داد و گفت : این کارخانجات ماهانه بیش از 32 هزارتن آرد تولید می کنند که بیش از 26 هزار 300 تن آن جهت تولید نان در40 هزار 60 نانوایی های استان توزیع می شود .

وی ارتقای کیفیت آرد و نان را دراولویت برنامه های استان دانست و افزود : برای پیشگیری انواع بیماریها میزان سبوسگیری در کارخانجات آرد در مورد لواش 12 درصد و نان بربری 15 درصد اعلام شده است .

وی گفت: این میزان سبوسگیری باید در تمام کارخانجات آرد استان رعایت شود .

آقایارلو افزود : کارگروه ویژه ای متشکل از نماینده فرمانداریها ، بهداشت ، صنعت معدن و تجارت و نماینده غله برای نظارت برآرد یارانه ای کارخانجات آرد استان آغازبکار کرده است .

وی گفت :امسال برای تامین نیازاستان 633 هزا رتن گندم به ارزش 809 میلیارد تومان ازکشاورزان استان خریداری شده است

.سیوانی فرماندار خوی نیز در این نشست از فعالیت 650 نانوایی در شهرستان خوی خبر داد و گفت : ارتقای کیفیت آرد و نان تولیدی در دستور کار فرمانداری قرار دارد و با نانوایها و کارخانجات متخلف بشدت برخورد قانونی میشود .

انتهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.