فرماندار شهرستان بیله سوار از صدور بیش از 18 هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم افزود: از آغار طرح صدور کارت ملی هوشمند در کشور بیش از 18 هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان بیله سوار صادر شده است که 41 درصد جمعیت شهرستان نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند.

وی با تقدیر از تلاش کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان بیله سوار، آمارها و مستندات ثبت‌شده از وقایع حیاتی شهرستان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ثبت و تحلیل این آمارها اگر در موقع مقرر و قانونی خود انجام شود؛ می‌تواند معیار مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باشد.

رئیس شورای ثبت احوال شهرستان بیله سوار تولد، ازدواج، طلاق و مرگ را مهم‌ترین رویدادهای طول عمر انسان برشمرد که ثبت همه آن‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال انجام می‌شود .

حلیم ادامه داد: با تغییر سبک زندگی مردم، آمارهای ازدواج و طلاق در کشور دستخوش تغییراتی شده است که باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی، آن را به وضعیت مناسب‌تری برسانیم.

وی به خدمات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: صدور کارت هوشمند ملی که کارکردهای متعددی برای آن تعریف صدور و تحویل آن کاهش یابد.

فرماندار بیله سوار تصریح کرد: از سال 90 تا کنون که طرح مکانیزه کردن شناسنامه ها در دستور کار قرار گرفته است حدود 17هزارو 605نفر از افراد بالای 15سال در شهرستان بیله سوار اقدام به شناسنامه جدید کرده اند که بیش از 38 درصد جمعیت بالای 15سال شهرستان را تشکیل می دهد.

حلیم اظهار کرد :در 9ماهه امسال نزدیک به 649مورد ولادت نوزاد در شهرستان بیله سوار بوقوع پیوسته و شناسنامه برای آنها صادر شده است.

وی گفت: در 9 ماهه سال جاری همچنین 155 مورد فوت در شهرستان ثبت شده و گواهی فوت صادر شده است.

وی با بیان این مطلب که در سال 95 بالغ بر 345 مورد ازدواج در شهرستان بیله سوار به ثبت رسیده است گفت: در همین مدت 110 مورد طلاق نیز ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.