استاندار خراسان رضوی گفت: در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم و بایستی این فرهنگ در جهان گسترش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی با اشاره به شروع رسمی این رویداد افزود: در سال ٢٠١٧ مشهد مقدس پیام رسان تاریخی و فرهنگی جهان اسلام خواهد بود و ظرفیت های فرهنگی، هنری و ادبی شهر برای ایجاد هر چه بهتر این فضا اماده می باشد.
علی‌رضا رشیدیان با اشاره به فتنه های موجود در برخی کشورهای اسلامی اظهار داشت: در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم و بایستی این فرهنگ در جهان گسترش یابد.
وی تصریح کرد: امسال با توسل به ائمه و با همکاری تمامی مردان و زنان خراسانی شاهد درخشانی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس نیز در مراسم افتتاح رسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در کنار بارگاه مطهر رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی از فیوضات امام رضا(علیه السلام) و نشر اندیشه معنوی آن امام دانست.
شهردار مشهد نیز در این مراسم در سخنانی، گفت: خدا را شاکریم که امروز مشهد می تواند در عرصه گیتی جهانیان را به اسلام ناب محمدی چیزی که در پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی بود رهنمود سازد.
سید صولت مرتضوی افزود: مشهد از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود و امیدواریم این نامگذاری امسال در شناساندن مشهد به طور شایسته به تمام جهانیان موفق باشد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.