رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: تمامی پرونده‎های وارد شده به این اداره به‌روز و حتی به ساعت و دقیقه بررسی می‎شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حسنپور گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک‌هزار و 200 پرونده به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان وارد شده که تنها کمتر از پنج مورد آنها به دلیل ارزش و تعدد اصحاب دعوی در جریان هستند و بقیه پروندهها به روز مختومه شدهاند.

وی با اشاره به اینکه پروندههای باقیمانده در زمینه قاچاق کالا هستند، افزود: با توجه به اینکه ارزش ریالی کالاها را باید از گمرک گرفته و تحویل سازمان جمعآوری و فروش املاک تملیکی استان دهیم و نوع مصرف آن را از معاونت غذا و داروی علوم پزشکی استعلام نماییم، انجام این روال موجب میشود که رسیدگی به پروندههای قاچاق کالا حدود یک هفته به طول بیانجامد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: خوشبختانه در بحث اجرای احکام نیز تعزیرات حکومتی بروجرد به روز است مگر در مواردی که جرایم سنگین و اقساطی باشد.

حسنپور با اشاره به اینکه پروندههای تشکیل شده امسال متنوع بوده و بهداشت و دارو درمان، خدمات و کالا و قاچاق را شامل میشوند، افزود: بیشترین تخلفات صنفی نیز شامل گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، قاچاق کالا، عدم صدور فاکتور، عدم ارائه مدارک خرید، تبلیغ خلاف واقع و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت آشنا کردن کارکنان فعال در بدنه ادارات فلسفه و تشکیل تعزیرات از سوی روسای دستگاههای اجرایی خاطر گفت: بر اساس قانون در بخش دولتی مجازات تخلف سنگینتر است و جریمه نقدی، حبس، استرداد و انفصال از خدمت را شامل میشود.

حسنپور با اشاره به اینکه فعالیت عطاریها در سطح شهر بروجرد تا حدودی سامان یافته است، گفت: هر زمانی که گشتهای مشترک اجرا و پرونده تخلفی تشکیل شود، در اسرع وقت بررسی میشود.

وی در خصوص تنوع کالاهای قاچاق در بروجرد افزود: هر کالایی که بدون پرداخت عوارض و گمرک وارد کشور شود قاچاق تلقی میشود که دراین شهرستان نیز تنوع این کالاها وجود داشته که فرآوردههای نفتی نیز یکی از آنها است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: در راستای رسیدگی به پرونده کالای قاچاق طی چند ماه گذشته فردی در این شهرستان به جرم نگهداری فرآوردههای نفتی و تبدیل آن به تینر 111 میلیون تومان جریمه و فرآوردههای نفتی به نفع دولت ضبط شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.