«هیلاریون کاپوچی»، اسقف در تبعید قدس، در ۹۴ سالگی در پایتخت ایتالیا در گذشت.

اسقف حامی مقاومت درگذشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «هیلاریون کاپوچی»، اسقف در تبعید قدس، در ۹۴ سالگی در رم پایتخت ایتالیا در گذشت.

وی در سال 1922 در شهر حلب سوریه متولد و در سال 1965 به عنوان اسقف اعظم کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس انتخاب شد. اما رژیم صهیونیستی وی را در سال 1974 به اتهام حمایت از مقاومت مردم فلسطین به 12 سال زندان محکوم کرد. 

اسقف کاپوچی پس از تحمل 4 سال از دوران محکومیت 12 ساله خود با میانجیگری واتیکان آزاد شد اما رژیم صهیونیستی پس از آزادی وی با ادامه حضور او در سرزمینهای اشغالی موافقت نکرد و وی را در سال 1978 به پایتخت ایتالیا تبعید کرد. 

وی در طول حیات مبارزاتی خود نقش مهمی در حمایت از مقاومت فلسطینی داشت و در سال 2010 نیز یکی از سرنشینان کشتی ترکیه‌ای مرمره بود که با هدف شکست حصر نوار غزه عازم این منطقه شد اما مورد حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و 10 نفر از سرنشینان آن کشته شدند. 

اسقف کاپوچی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان نخستین مهمان خارجی حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران شد و مورد استقبال گرم امام و مقامات وقت ایران از جمله شهید بهشتی و حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار گرفت. 

 مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری

مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری

مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری

وی با وجود تبعید، در دهه‌های پایانی عمر خود نیز هرگز دست از آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی بر نداشت؛ به طوریکه بسیاری او را با وجود مسیحی بودن، یکی از نمادهای برجسته مقاومت فلسطینی در طول دهه‌های اخیر می‌دانند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۳ دی ۱۳۹۵
سلام خداوملتهای آزاده براوبادوجایگاهش بهشت ومحشورباپیامبران(ع)باد.جادارددرایران بویژه توسط هموطنان مسیحی مان برای اومراسم یادبودوبزرگداشتی برگزارکنند.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۱۸ ۱۳ دی ۱۳۹۵
فرزند واقعی مسیح,روحت شاد و بهشت جایگاهت آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۵
روح اسقف کاپوتی عزیز قرین رحمت باد ، هر کس که از مقاومت فلسطین دفاع کند انسانیت را میفهمد و مقام والا دارد.........
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۱۵ ۱۳ دی ۱۳۹۵
روح کاپوچی شاد.ولی من به عنوان یک نوجوان کرمانی حاضرم در یک کشور بیطرف با نتانیاهو مبارزه تن به تن انجام بدم یا کشتی بگیرم اگر تونست من رو شکست بده اونوقت میتواند به اسلام و ایران حمله کنه.شاید سن و سالم کم باشه ولی حداقل غیرت و تعصب دارم رو مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۵
خدا رحمتش کنه و در قیامت با حضرت عیسی مسیح (ع) فرزند مریم مقدس (س) محشورش کنه.
آخرین اخبار