اصفهان؛

تعویض کلاف درخت چنار 2 هزار ساله جنب مسجد جامع نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: پس از گذشت دو دهه کلاف درخت چنار 2 هزار ساله جنب مسجد جامع نطنز تعویض شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از مدتی قبل پیگیری‌های لازم در خصوص تعویض کلاف درخت چنار کهن‌سال مقابل مسجد جامع شروع و پس از تأمین اعتبار اقدامات لازم در خصوص حضور پیمانکار مربوطه انجام و این کار به نتیجه رسید.

وی افزود: حدوداً 20 سال پیش به‌ وسیله سیم بکسل قوی شاخه این درخت کهن‌سال مهار شده بود که با گذشت زمان و وزش بادهای شدید احتمال آسیب رسیدن به درخت وجود داشت و در این راستا سریعاً نسبت به تعویض مهار قبلی و نصب سیم بکسل جدید اقدام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: مجموعه تاریخی مسجد جامع و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد نطنزی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان نطنز متعلق به دو دوره دیلمی و ایلخانی است که روزانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند بازدید می‌کنند و درختان کهن‌سال مقابل این اثر تاریخی دارای قدمتی حدود 2000 سال است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار