هزینه های مشاوره ژنتیک ،آزمایش هاو کمکهای ویژه توسط سازمان بهزیستی در جنوب استان کرمان برای جلوگیری از افزایش معلولیتها پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در جیرفت گفت: یکی از ایده ها که در شرف تبدیل شدن به قانون است پیشگیری از معلولیت از طریق کنترل اختلالات ژنتیکی است که طرح مورد توجه کارشناسان حوزه بهزیستی در کشور قرار گرفت.

وی افزود: امسال با تعاملات خوبی که در استان برقرار شد 53درصد مشاوره های ژنتیکی رشد داشته است و 50درصد هم آزمایشهای ژنتیکی رشد پیدا کرده است.

صادق زاده گفت: این رشد سبب می شود تا مسئولان ما در استان و شهرستانها وارد فاز جدیدی شوند و از ظرفیتهای محلی برای آگاه سازی بیشتر مردم وخانواده ها کمک بگیرند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه در جنوب استان ازدواجهای فامیلی زیاد و با شاخصهای بهداشتی و درمانی مقداری فاصله دارد گفت :رشد معلولیت در این منطقه بیشتر از دیگر مناطق استان است.

صادق زاده از متقبل شدن هزینه های افرادی که در جنوب استان بایستی آزمایش ژنتیک را انجام دهند به صورت رایگان خبر داد و افزود: در صورت تشخیص مشاوران ما کمکهای ویژه و پرداخت هزینه های آزمایشهای ژنتیک از طریق سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه های آزمایشهای ژنتیک سنگین است از طرفی در زمان نیاز به این آزمایشها زوجین از انجام آن شانه خالی می کنند این پرداخت هزینه ها و رایگان شدن آزمایشها برای افراد معرفی شده از طرف مشاوران از تولد فرزند معلول و اضافه شدن به معلولها ی موجود جلوگیری خواهد کرد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار