یک فرمانده عراقی: آمریکا پنج هزار نیروی زمینی خود را نزدیک موصل مستقر کرده است

یک فرمانده عراقی گفت پیش از آغاز عملیات موصل، آمریکا بیش از پنج هزار نیروی زمینی‌اش را نزدیک این شهر مستقر کرد.

یک فرمانده عراقی: آمریکا پنج هزار نیروی زمینی خود را نزدیک موصل مستقر کرده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری روداو نوشت: یک فرمانده نیروهای عراقی گفت پیش از آغاز عملیات آزادسازی موصل، آمریکا بیش از پنج هزار نیروی زمینی اش را در قالب مستشاران نظامی نزدیک این شهر مستقر کرد. 

در آستانه عملیات موصل در اکتبر، کاخ سفید سقف محدودیت نیروهای آمریکایی را در عراق از چهار هزار و ششصد و چهل و هفت نفر به پنج هزار و دویست و شصت و دو نفر افزایش داد، بسیاری از آنها تحت عنوان مشاوران نظامی برای کمک به نیروهای عراقی و کُرد که در مقابل دشمنان مشترک می جنگند، معرفی شده اند. 

یک فرمانده عراقی گفت «قبل از آغاز عملیات موصل نیروهای عراقی و منطقه کردستان و آمریکا به توافقی رسیدند که بر اساس آن حشد الشعبی (بسیج مردمی) اجازه پیدا نخواهد کرد به این شهر وارد شود، پیشروی های پیشمرگه پشت دروازه های موصل متوقف می شود و نیروهای آمریکایی و فعالیت های هوایی افزایش می یابد، که همه این اقدامات در حال اجرا است.»

نیروهای شیعه حشد الشعبی در غرب موصل با نیروهای [تکفیری صهیونیستی] داعش می جنگند و مسیرهای پشتیبانی و فرار به سوریه را مسدود کرده اند.

نیروهای پیشمرگه نیز در مرحله نخست نبرد فعال بودند و مناطق شهری شمال و شرق موصل را پاکسازی کردند.

ارتش عراق تنها نیرویی است که وارد شهر می شود. با وجود آزادسازی نزدیک به چهل محله در موصل، عملیات بازپس گیری این شهر کندتر از انتظارات بوده است و ارتش عراق همچنان برای ورود به بخش های پرجمعیت تر مرکز این شهر مشکل دارد.

منابع کُرد به روداو گفتند نیروهای پیشمرگه اکنون به عنوان نیروهای پشتیبانی برای ارتش عراق و حملات هوایی ائتلاف، در حملات شرکت و نقش کم رنگ تری در نبردهای مستقیم دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار