مدیرکل بهزیستی استان همدان، از برگزاری دوره آموزشی بازی درمانی در جهت درمان مشکلات کودکان برای نخستین بار در همدان خبرداد.

دوره آموزشی بازی درمانی برای نخستین بار در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند گفت :به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت فردی یا گروهی انجام بپذیرد و موجب کسب لذت و افناع نیازهای کودک شود، بازی درمانی می گویند.

وی با اشاره به اینکه بازی از ضروریات زندگی کودکان است، تصریحکرد: کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می کنند و به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می کنند، آنان نیز همین کار را به وسیله بازی انجام می دهند.

الوند خاطر نشان کرد: امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان روشی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند که از این طریق به کودکان کمک می کند تا بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حس کنند و ویژگی های روانی خود را بشناسند.

وی اظهار داشت : در این دوره آموزشی به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزاردهنده و مشکلات درون خود را از طریق بازی بروز داده و آنها را به نمایش بگذارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: با بازی درمانی در کودکان بی قرار، حواس پرت که کنترل کمی روی حرکات بدنی خود دارند و براحتی هم متوقف نمی شوند، کمک می کند تا تنش آنها آرام شود یا کودکانی که مورد ضرب و شتم و آزار جنسی قرار گرفته اند، می توانند از طریق بازی درمانی تا حد زیادی به آرامش و بهبود برسند.

وی تصریح کرد: در جلسات بازی درمانی منشأ اصلی این احساسات شناخته می شود و درمانگر به جای آن که احساسات و عواطف کودک را نادیده بگیرد یا انکار کند، آنها را می پذیرد و به کودک اجازه می دهد با مطرح کردن آنها، آرام و سبک شود.

وی با بیان اینکه نقش بازی در کودکان موجب شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت می شود، افزود: همچنین کودکان با ابراز احساسات عواطف ترس ها و تردیدها ؛ مهرو محبت ؛ خشم و کینه و نگرانی ها آشنا می شود.

انتهای پیام/ غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.