رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل اموزش و پرورش استان از راه‌اندازی اولین کلاس یا سالن هوشمند استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد خدایاری با اشاره به راه‌اندازی اولین کلاس هوشمند یا هوشمند تعاملی در استان اظهار کرد: در این راستا یک دستگاه "LFD" خریداری و در اداره کل آموزش و پرورش استان نصب شده است.


خدایاری با بیان اینکه این تکنولوژی یک صفحه نمایش بزرگ هوشمند است که می‌تواند جایگزین برد هوشمند و تخته وایتبرد شود، ادامه داد: این صفحه نمایش قابلیت راه‌اندازی سیستم عامل‌های ویندوز و اندروید را دارد.

به گفته رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه معلم می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را روی این دستگاه ذخیره و به لپ‌تاپ و یا تب‌لت دانش‌آموز انتقال دهد.

وی ادامه داد: این تجهیزات قابلیت استفاده از نرم‌افزارهای تعاملی و آزمون‌ساز آنلاین را داشته و به معلم این امکان را می‌دهند که سرکلاس درس و به صورت آنلاین اقدام به برگزاری آزمون کند.

وی با بیان اینکه این نخستین سیستم تعاملی است که در استان نصب شده است، هزینه خرید این تجهیزات را بالا عنوان کرد.

خدایاری در ادامه با بیان اینکه 1550 مدرسه استان در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 3700 کلاس درس استان در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته‌اند.

خدایاری با بیان اینکه از مجموع 897 کلاس درس پایه ششم استان 800 کلاس آن تاکنون در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته‌اند، افزود: هوشمند سازی کلاس‌های درس پایه ششم در اولویت است.

وی ادامه داد: تنها حدود 100 کلاس درس پایه ششم استان باقی مانده‌ تا در مسیر هوشمندسازی قرار گیرند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان همین سال بیشتر کلاسهای درس پایه ششم در مسیر هوشمندسازی قرار بگیرند.

خدایاری در ادامه مقوله آموزش معلم‌ها را یکی از مباحث مربوط به هوشمندسازی مدارس عنوان کرد و افزود: مرحله اول دوره راهبری هوشمندسازی برای 300 نفر و مرحله دوم نیز برای 3600 نفر به صورت مجازی برگزار شده است.

خدایاری افزود: تلاش خواهیم کرد تا در مرحله بعد آموزش‌ها را برای تمامی معلم‌های استان داشته باشیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.