معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان گفت:جهیزیه پرداخت شده به نوعروسان نیازمند طی۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

 رشد ۱۰۰ درصدی پرداخت جهیزیه به نوعروسان نیازمند کرمانی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان، با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان طی ۹ ماهه امسال با دریافت کمک هزینه جهیزیه راهی خانه بخت شدند، گفت: برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه به این نوعروسان بیش از ۶۲ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و امدادی هزینه شده است.

وی به اجرای طرح کوثر توسط کمیته امداد به منظور تامین بخشی از جهیزیه نوعروسان نیازمند اشاره کرد و افزود: تعداد جهیزیه پرداخت شده به نوعروسان نیازمند طی۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است. 

شیبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد با هدف تداوم زندگی مشترک زوج ها قبل از مراسم ازدواج اقدام به برگزاری دوره های آموزش خانواده می کند، خاطرنشان کرد: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از هشت روش آموزشی برای اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی، شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهم ترین موضوعات دوره های آموزش خانواده و مشاوره نوعروسان و مددجویان است.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان اشاره کرد و گفت: ۹۱ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی طی ۹ ماهه ی امسال به پنج هزار نفر از مددجویان و نیازمندان استان پرداخت شده است، که از این میزان تسهیلات ۸۳ میلیارد ریال از منابع امدادی و مابقی از منابع دولتی پرداخت شده است. 

گفتنی است: در حال حاضر نیز سه هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمان ، جهیزیه ، نوعروسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.