معاون عمرانی استانداری اصفهان از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی پروژه های ریاست جمهوری و تخصیص نیمی از اعتبارات پیش بینی شده این طرح ها در این استان خبر داد.

محمد علی طرفه،در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بازسازی و انتقال خط نابر به کاشان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 36 پروژه در قالب طرح هاي سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان با تامین اعتباری حدود  700 میلیارد تومان در  حال اجرا است.

وی، با اشاره به اینکه چهار طرح از این پروژه‌ها از جمله آبرسانی به کاشان از این شهرستان است افزود :سال گذشته 35 درصد اعتبارات این پروژه‌ها و امسال نیز 15 درصد و در مجموع 50 درصد تخصیص یافته است.

به گفته وی، اتمام طرح هاي نیمه تمام در قالب طرح هاي ریاست جمهوری یکی از برنامه های عمرانی استانی است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان،  تصریح کرد: اعتبارات پروژه ها قرار است از محل اوراق مشارکت،  اسناد خزانه و اعتبارات در اختیار تا پایان سال تخصیص کامل یابد تا بتوان تمام پروژه ها امسال به بهره‌برداری برسد.

طرفه، اظهارداشت: 50 درصد اعتبارات این پروژه ها طرح ملی استانی شده ویژه و  20 درصد اعتبارات از محل ماده 10 و 12 در قالب بهره برداری بعضی طرح هاي استانی و با تمدید مصوبه های سال قبل در سال جاری تخصیص می یابد.

وی،در ادامه با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: امسال سال مهمی برای تحقق دغدغه مقام عظمای ولایت در عملیاتی شدن پروژه های آبفا از جمله این پروژه خط نابر به کاشان با استفاده از توان داخلی و تجهیزات بومی است.

به گفته وی، استفاده از پساب فاضلاب و بکارگیری منابع محلی برای مصرف بهینه و جداسازی آب شرب و مصرف فضای سبز از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی است که امسال در استان اصفهان انجام شد.

*جدا سازی مصرف آب شرب و فضای سبز در 107 شهر استان

طرفه، با تاکيد بر جداسازی مصرف آب شرب و استفاده برای فضای سبز در 107 شهر استان اصفهان که بیشترین شهر را در کشور دارد گفت: در 27 شهر از این تعداد فقط نیاز به مطالعات جدید است.

وی، استفاده بیشترین حجم آب در شهرهای اصفهان، کاشان،  نجف آباد و لنجان  را تاکیدکرد و گفت: بیش از 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان در مناطق کم آب با بارندگی متوسط کمتر از 120 میلیمتر ساکن هستند.

به گفته وی، تامین آب برای این مناطق علاوه بر منابع محدود نیاز به انتقال آب از حوزه زاینده رود یا مجاور و طرح انتقال دارد که یکی از این طرح هاي مهم طرح آبرسانی به کاشان به عنوان طرح منتخب ریاست جمهوری در استان است.

شایان ذکر است :عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی خط انتقال نابر به کاشان صبح امروز شنبه 11 دیماه همزمان با سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب به طول 24 کیلومتر با اعتباری بیش از 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات اوراق مشارکت و تبصره 3 آب بها ( به نسبت 90 درصد اوراق مشارکت و 10 درصد تبصره 3) در تامین  آبرسانی بیش از 30 درصد کل آب شهر کاشان و شهرک های غرب شامل راوند، طاهرآباد وخزاق آغاز شد.

عملیات اجرایی این پروژه با حضور حمیدرضا تشییعی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور، طرفه معاون عمرانی استانداری، مسوول و معاونین آبفای کاشان وتعدادی از مسوولان این شهرستان آغازشد.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.