نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سه پایگاه متعلق به نظامیان ائتلاف سعودی- آمریکایی را در استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسیره ؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز شنبه ضمن آنکه سه پایگاه متعلق به نظامیان ائتلاف سعودی- آمریکایی را در استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن تحت کنترل خود در آوردند، پیشروی نظامیان وابسته به سعودی را در استان شبوه دفع کردند که در اثر آن 30 نظامی کشته یا زخمی شدند.

پایگاه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند این سه پایگاه وابسته به نظامیان عربستانی را در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف به کنترل خود در آورند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی تلاش نظامیان ائتلاف عربی را برای پیشروی به سمت منطقه الهجر در شهرستان عسیلان در استان شبوه ناکام گذاشتند. 

در جریان این عملیات 30 مزدور عربستانی کشته یا زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی دشمن وارد آمد.

خبرنگار المسیره در خبری دیگر اعلام کرد که یک نظامی سعودی به دست تک تیراندازان ارتش یمن در استان عسیر در جنوب عربستان کشته شد.

پیشتر نیز 11 مزدور سعودی در پی درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق مختلف استان تعز کشته و شماری نیز زخمی شدند.

نیروهای جنبش مردمی انصار الله یمن امروز همچنین از سرنگون کردن یک فروند هواپیمای شناسایی عربستان در جنوب این کشور خبر دادند.

یمن نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش به این کشور است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 

عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکرکشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار