رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان از تشکیل پنج کمیته برای بزرگداشت هفته فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی بیاتی  درحاشیه دومین جلسه هم اندیشی هفته فرهنگی شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور ،هر شهرستان باید یک هفته را به عنوان هفته فرهنگی در شهرستان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی شاخصه های ادبی و تاریخی ،مذهبی و فرهنگی شهرستان معرفی خواهد شد افزود:گلپایگان در فرهنگ و هنر و سایر توانمندیهای اقتصادی و فرهنگی از پتانسیل های بسیار خوبی بهره مند می باشد.

بیاتی عنوان داشت: طبق مصوبات گذشته هفته فرهنگی شهرستان از ۲۵ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه هر ساله در شهرستان برگزار خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با هفته فرهنگی متقارن می باشد لذا برنامه‌های هفته فرهنگی چند روز زودتر از موعد برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: طبق این جلسه سه برنامه اصلی مصوب گردید و برنامه های دیگر حول این موضوعات انجام خواهد شد .

بیاتی تصریح کرد: موضوعات مصوب شده برای هفته فرهنگی شهرستان در حوزه ادبیات و برگزاری شعر مهدویت و انتظار و اشعار شاعران در وصف شهرستان و آثار و داشته های آنان است که دبیری آن برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

دبیر جلسه هم اندیشی هفته فرهنگی گفت: یکی دیگر از موضوعات مصوب در این جلسه، در خصوص علما و فقها و فتاوای آنان و دیدگاه مربوط به فتوای میرزای شیرازی می باشد که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این خصوص تحقیقات و پژوهش‌های خود را ارائه خواهند داد و دبیری این کمیته به اداره اوقاف و امور خیریه سپرده شده است.

وی با اشاره به زندگینامه بزرگانی همچون مرحوم حجت الاسلام گفت : در راستای معرفی و بزرگداشت این عالم اندیشمند، مراسم بزرگداشت این مرحوم نیز در هفته فرهنگی شهرستان برگزار خواهد شد

بیاتی در خاتمه گفت: کمیته میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته به معرفی شهرستان می پردازد و در کنار این کمیته ها، کمیته هایی همچون پشتیبانی وتبلیغات این سه کمیته را حمایت خواهند کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.