گزينه‌های جديد روی ميز/ سكان هدايت واليبال به چه كسی می رسد؟

انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران كماكان مهم‌ترین دغدغه این فدراسیون به شمار می‌رود و به تازگی نام گزینه‌های جدیدی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی كه فدراسیون والیبال تصمیم گرفت تا زمان قطعی شدن توافق با سرمربی آينده، نامی از گزینه‌های مورد بررسی خود برای هدایت تیم ملی ایران به میان نیاورد، اما برخی مربیان هستند كه حضورشان روی نیمكت ايران محتمل‌تر است.

این احتمال از آنجایی بیشتر قوت می‌گیرد كه برخی از این مربیان پیش از این و زمانی كه ولاسكو ایران را ترك كرد و یا كار كواچ در ایران تمام شد از طرف فدراسیون والیبال به عنوان گزینه‌ سرمربیگری مطرح شده بودند و نکته حائز اهمیت اینجاست که این روزها در تیم ملی كشور دیگری مشغول به فعالیت نیستند.

خاویر وبر یكی از این گزینه‌هاست كه هیچ بعید نیست این روزها فدراسیون به عنوان گزینه‌ای جدی به او نگاه كند و بار دیگر رزومه‌اش را مورد بررسی قرار دهد. او آرژانتینی است و پنج سال سرمربی تیم ملی كشورش بود. در این مدت عنوان نهمی قهرمانی جهان در سال 2010، مقام عنوان پنجمی در المپیك لندن و چهارمی لیگ جهانی 2011 را در کارنامه خود دارد.

همچنبن او به عنوان بازیكن همراه با تیم ملی آرژانتین در المپیك 1988 سئول موفق به كسب مدال برنز شد. وبر در کنار سیچلویی كه هنوز با فدراسیون ایران قرارداد دارد، می‌تواند ترکیب رویایی نیمکت ایران را تشکیل دهند. سیچلو به عنوان دستیار روزهای خوبی را در ایران گذارند اما واقعیت این است که جامعه والیبال کشورمان او را به عنوان سرمربی تیم ملی نمی پذیرند و به همین دلیل حضور او در کنار وبر می تواند میانبری برای این ارتباط باشد. ضضمن اینکه ثابت شده متد آرژانتینی در ایران جواب می دهد و می توان یک بار دیگر به این روش اعتماد کرد.

مائورو بروتو دیگر مربی‌ای است كه شاید در بین گزینه‌های فدراسیون قرار داشته باشد. مربی سابق تیم ملی ایتالیا كه خودش بسیار علاقه‌مند است كه هدایت تیم ملی ایران را عهده دار شود. البته از آنجایی كه فدراسیون والیبال حضور یك مربی با تجربه و سن و سال‌دارتر را ترجیح می‌دهد شاید بروتو در رده‌های پایین‌تر لیست گزینه‌ها قرار بگیرد. او در حال حاضر تیمی در دست ندارد و از زمانی که هدایت ایتالیا را بر عهده گرفت، این تیم یک مدال برنز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و یک مدال نقره در جام جهانی ۲۰۱۱ کسب کرد. او شروع خوبی در دنیای مربیگری داشته است اما به نظر می‌رسد مسولان فدراسیون والیبال ایران به دنبال گزینه ای بزرگتر می گردند.

یكی دیگر از نفراتی كه شاید بتوان به عنوان گزینه پیشنهادی و مناسب برای تیم ملی ایران از او نام برد، «ایگور کولاکوویچ» است.  سرمربی پیشین تیم ملی والیبال صربستان كه در لیست نامزدهای سرمربیگری تیم ملی والیبال لهستان هم قرار داشت.  او همچنین در چند روز گذشته پیشنهادی از فدراسیون‌ والیبال مونته‌نگرو دریافت کرده است.

کولاکوویچ در المپیک‌های 2008 پکن و 2012 لندن با تیم ملی صربستان به مقام‌های پنجم و نهم رسیده است. او همچنین 2 عنوان نایب قهرمانی و یک مدال برنز لیگ جهانی به همراه یک عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی اروپا در کارنامه خود دارد.

حال باید منتظر ماند و دید كدامیك از این نفرات وارد میدان مذاكرات جدی با فدراسیون والیبال ایران خواهند شد و كدامیك می‌توانند شرایط بهتری در قیاس با دیگر مربیان برای قبول هدایت تیم ملی والیبال ایران داشته باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار