نشست رسانه‌های اولین بازار بهاره تئاتر با حضور مدیران مرکز هنرهای نمایشی و مدیران تماشاخانه های خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست رسانه ای اولین بازار بهاره تئاتر ایران با حضور مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، مهرداد رایانی مخصوص مدیر بخش بین الملل مرکز هنرهای نمایشی و مدیران تماشاخانه های خصوصی در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

بنابراین گزارش ابتدا مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: در ابتدای امسال تعدادی از مدیران کمپانی‌ها را دعوت کردیم و آنچه که من در این دو سال مدیریتی با آن مواجه شدم ظرفیت بسیار ارزشمند تئاتر کشورمان است که متاسفانه در فضای بین المللی این ظرفیت‌ها نمود ندارد و این در حالی است که تئاتر ما در خاورمیانه کم نظیر است.

وی ادامه داد: ما باید درخاورمیانه و کشورهای منطقه حضور پررنگ تری داشته باشیم و فضای فرهنگی خود را به بیرون مخابره کنیم و بواسطه‌ی توانمندی‌هایمان می‌توانیم در منطقه تئاتر مان را فعال کنیم و این فعال بودن با تقویت شبکه‌های تئاتر داخلی میسر نمی‌شود.

شفیعی تصریح کرد: امیدواریم زمانی با بازار بهار تئاتر ارتباطمان را با بخش‌های بین المللی برقرار کنیم و فراتر از آنچه که فکر می‌کنیم پیش برویم اما برای حرکت در این راستا باید اعتماد به نفس داشته باشیم.

رایانی مخصوص مدیر بخش بین الملل مرکز هنرهای نمایشی درباره فراخوان بازار بهار تئاتر اظهار داشت: یکی از بخش‌های که به اقتصاد تئاتر کمک می‌کند بازار بهار تئاتر خواهد بود چراکه ما ظرفیت خوبی در بخش بین الملل تئاتر داریم و این فراخوانی را که در اختیار مدیران تماشاخانه های خصوصی قرار دادیم باتوجه به بضاعت تئاتر شکل گرفته است.

وی افزود: در این فراخوان آمده هر تئاتری یک بسته‌ی شش تایی معرفی می‌کند و در این بسته باید 6 اثر متنوع از تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و عروسکی داشته باشد که از این شش اثر، 4 اثر معرفی می‌شود و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌ها می‌توانند بسته معرفی کنند.

رایانی تصریح کرد: اگر اینطور پیش برویم به طور قاطع می‌توان گفت تا 15 سال آینده نام تئاتر ایران در کشورهای مختلف گفته می‌شود.

گفتنی است علی رغم اینکه قبل از اینها باید درباره‌ی فراخوان بازار بهار تئاتر با مدیران تماشاخانه ها بحث می‌شد اما امروز در حضور رسانه درباره این فراخوان بحث شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار