رئيس پليس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند مشهدی توسط كارشناسان پلیس فتای استان خبر داد.

بازی كلش رويال جيب پدر را زد!به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر اظهار کرد: با توجه به ارجاع شكوائیه از سوی مقام قضایی به پلیس فتا از سوی پرستار مشهدی، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی به روش اینترنتی، رسیدگی به موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
 
وی افزود: با توجه به اظهارات شاكی كه اذعان داشت، طی سه مرحله برداشت غیر مجاز به صورت اینترنتی مبلغ 7 میلیون 500 هزار ریال از حساب وی كسر شده است و تقاضای رسیدگی داشت.
 
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی و استعلام از مبادی ذی‌ربط مشخص شد وجوه برداشت شده صرف خرید الماس(جم) بازی كلش رویال توسط فرزند شاكی شده است.
 
وی با بیان اینکه فرزند شاكی كه ده سال بیشتر نداشت، گفت: وی پس از رویارویی با ادله فنی در رابطه با برداشت غیر مجاز صورت گرفته از حساب پدر خویش عنوان نمود برادرم ضمن اینكه بازی كلش" آف كلنز" را دنبال می‌كرد، بازی كلش رویال رابه تازگی شروع كرده و من به تبعیت از برادرم و نشان دادن توانایی‌هایم دوست داشتم از وی جلو بزنم و سطح بازی‌ام را ارتقاء دهم از همین روی با خرید جم از حساب پدرم بدون اجازه وی‌، مرتكب این كار ناپسند شدم‌، اما من گمان می‌كردم این مبلغ هفت هزار و پانصد است نه هفتصد هزار و پانصد.
 
سرهنگ جهانشیری به كاربران اینترنت و خصوصا والدین هشدار داد: با توجه به اینكه این چندمین پرونده برداشت غیر مجاز و خرید جم برای بازی‌های آنلاین نظیر كلش توسط فرزند با سنین كم بوده است‌، رعایت برخی نكات در پیشگیری از جرایم و برداشت غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند گفت: گوشی تلفن همراه هوشمند در واقع حكم رایانه جیبی را دارا می‌باشد و امروزه بیشتر امور مرتبط با فعالیت‌ها و عملیات بانكی ما را انجام می‌دهد در پرونده‌ای كه شرح آن از نظر گذشت، پدر این كودك با نرم‌افزار درگاه بانكی فعال روی گوشی خود اقدام به پرداخت و نقل‌و انتقال مالی نموده و این گوشی به راحتی در دست فرزند برای انجام بازی نیز بوده و كودك نیز با دیدن درگاه بانكی وسوسه شده و اقدام به خرید اینترنتی نموده است.
 
وی در توصیه‌های به دارندگان گوشی همراه هوشمند گفت: گوشی تلفن همراه جزء لوازم خصوصی و شخصی می‌باشد‌، آن را به دست افراد غیر نسپارید. ضمن آنکه باید گوشی هوشمند خود را به آنتی ویروس مجهز کرده و در بروز رسانی آن كوشا باشید.
 
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: رمز عبور و نام كاربری را روی گوشی ذخیره ننمایید. حساب اصلی و پس انداز خود را به رمز دوم و اینترنت وصل ننمایید و ازدرگاه‌های بانكی مرتبط با حساب بانكی خود استفاده نمایید.
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی در پايان خاطر‌نشان‌کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الكترونیكیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش کنند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار