عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صنعت کشاورزی برای توسعه، نیازمند نگاه ویژه به ظرفیت‌های محلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معصومه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه بودجه تحقیق و پژوهش در صنعت کشاورزی برای عبور از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی باید افزایش یابد، گفت: برای توسعه صنعت کشاورزی باید نگاه ویژه به ظرفیت‌های محلی و استانی در دستور کار قرار بگیرد.
 
وی درباره تاثیر افزایش بودجه تحقیق و پژوهش در صنعت کشاورزی، اظهار داشت: صنعت کشاورزی نیازمند افزایش بودجه است تا بتوان کشاورزی سنتی را با کشاورزی نسل جدید هم‌پوشانی کنیم.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از ظرفیت دامنه‌ها و دشت‌ها در صنعت کشاورزی استفاده بهینه کرد زیرا دامنه‌های کشور پر از گیاهان دارویی با کیفیت است.
آقاپور علیشاهی افزود: مطالعات پایلوتی برای کشت گل‌محمدی در شبستر محقق شده است و از همین رو در این طرح برای هر خانواده می‌توان یک قطعه زمین نیز در نظر گرفت این امر بدین معنا است که با توسعه کشت گل‌محمدی با وضعیت کنونی نیز می‌توان 12 فرآورده ایجاد کرد.
وی ادامه داد: می‌توان از تفاله‌های گل‌محمدی نیز برای خوراک دام در نظر گرفت و این در حالی است که ما باید دست از گاز و نفت برداریم و به سمت ارزش افزوده در محصولات کشاورزی حرکت کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه تحقیق و پژوهش در صنعت کشاورزی برای عبور کشاورزی سنتی به سمت صنعتی باید افزایش یابد، یادآورشد: برای توسعه صنعت کشاورزی باید نگاه ویژه به ظرفیت‌های محلی و استانی در دستور کار قرار بگیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.