رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی از مشکلات فعلی توسعه صادرات استان را محدودیت کالاهای صادراتی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی افزود: با وجود رشد صادرات استان از سال ۹۲ تا ۹۴ وضعیت صادرات رضایت‌بخش نیست و لازم است اقداماتی جهت توسعه اجرایی شود.

وی بخش مهمی از ضرورت توسعه صادرات را تنوع‌بخشی به محصولات دانست و تأکید کرد: لازم است واحدهای تولیدی به استانداردهای صادراتی توجه نشان بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در این حوزه برنامه‌هایی در سال‌های اخیر عملیاتی شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش صنایع الکترونیک، صنایع نفت و گاز، مصالح ساختمانی و تجهیزات ورزشی واحدهایی با توان صادرات فعال هستند.

عاملی گفت: بعد از متنوع شدن کالاهای صادراتی می‌توان نسبت به توسعه صادرات خوش‌بین بود و سهم استان در بازارهای جهانی را توسعه داد.

وی مانع دوم در توسعه صادرات را ضعف شناخت از بازارهای جهانی دانست و افزود: لازم است شرکت‌های مدیریت صادرات در استان فعال شده و نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی تجار اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین به ضرورت بهسازی فضای فعالیت تجاری برای فعالان تجاری تأکید کرد و گفت: در این راستا انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های متولی سهم اختصاصی خود را به شکل مطلوب ایفا کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.